Mellem 23. februar og 5. april i år opdagede undersøgelsen, som omfattede 2.508 topledere fra globale virksomheder med en indkomst på 10 millioner dollars eller mere, uventede konklusioner om anvendelsen og fordelene ved kunstig intelligens-teknologi .
Ifølge resultaterne:
- 74 % af disse tidlige brugere hævdede at have returneret deres investering inden for et år
- 86 % rapporterede, at deres indkomst var forbedret med mindst 6 %
- 61 % af respondenterne bruger generativ AI til mindst én funktion
Disse data viser, hvor strategisk differentierende kunstig intelligens kan være i nutidens konkurrenceprægede virksomhedsklima. Kunstig intelligens har været yderst nyttig inden for e-handelsmarkedsføring.
Ifølge resultaterne har organisationer rapporteret direkte kundeemner og opkøb som følge af kunstig intelligens-teknologier. Denne tendens var især tydelig i den finansielle sektor, hvor 82 % af de adspurgte sagde, at kunstig intelligens-drevet leadgenerering var en vigtig vækstdriver.
“Generativ kunstig intelligens er ikke kun en teknologisk udvikling; det er en strategisk differentiator. Vores forskning viser, at tidlige brugere af kunstig intelligens høster betydelige fordele, lige fra øget output til forbedret kundeservice til højere indkomst.”, sagde Oliver Park, Google Clouds vicepræsident.
Ifølge Google Cloud-undersøgelsen er kunstig intelligens, herunder dens applikationer inden for e-handelsmarkedsføring, dukket op som et vigtigt element, der driver virksomhedens vækst og produktionsforbedring. Virksomheder, der investerer i kunstig intelligens og effektivt integrerer den i deres drift, vil højst sandsynligt opnå en konkurrencefordel i den stadigt skiftende digitale verden, efterhånden som teknologien forbedres.
Succes afhænger af at balancere teknisk adoption med medarbejderindflydelse og uddannelse, så det fulde potentiale af kunstig intelligens realiseres i alle områder af virksomheden, herunder e-handelsmarkedsføringsstrategier.