Definition af virtuelle AI-influencers
Virtuelle influencers med kunstig intelligens (AI) er digitale karakterer produceret med computergenererede billeder (CGI), deepfake-teknologi og tredimensionel modellering. De kan opdatere deres følgere og engagere sig med dem på sociale medier. En af de mest populære virtuelle AI-inlunecer er Lil Miquela (@lilmiquela). eller den første AI-supermodel Shudu (@shudu.gram). Lil Miquela blev skabt af en nystartet virksomhed , der har specialiseret sig i robotteknologi, kunstig intelligens og deres anvendelse i medievirksomheder.
Fremkomsten af AI-virtuelle influencers
Influencer Marketing Factory anslår, at 58 % af amerikanske kunder på 18 år og ældre følger mindst én virtuel AI-influencer på sociale medier. Disse virtuelle influencers følges på Facebook, Instagram, TikTok og YouTube og blandt andre websteder. Det er blevet nemmere at skabe nye AI-influencers takket være ny AI-teknologi. De kan nu oprettes i nogle få enkle trin.
Her er en liste over nogle af AI-influencers på Instagram
- Lil Miquela – @lilmiquela
- Imma – @imma.gram
- Qai Qai – @realqaiqai
- Shudu Gram – @shudu.gram
- Bermuda Is Bae – @bermudaisbae
- Rozy Gram – @rozy.gram
- Milla Sofia – @millasofiafin
- Giorgina Aleman – @gioaleman
- Lu do Magalu – @magazineluiza
Fordele og ulemper ved at bruge virtuelle influencers:
Plusser:
- AI-virtuelle influencers tilbyder en ensartet brandrepræsentation, hvilket eliminerer bekymringer om tidligere kontroverser eller negative nyheder
- Brands kan forhandle samarbejder uden at bekymre sig om modstridende tidsplaner, da virtuelle influencers ikke har nogen fysiske begrænsninger
- AI virtuelle influencers er populære blandt Generation Z og Millennials. Dette gør dem til en attraktiv mulighed for brands, der ønsker at nå disse demografier
- Kampagner kan være mere unikke og mindeværdige
- AI-virtuelle influencers kan producere mere effektive kampagner
Minusser:
- En mangel på autenticitet, som kan reducere kundernes tillid
- De kan skildre urealistiske livsstilsstandarder
- AI-influencers kan ikke fysisk interagere med produktet
- Brands kan risikere potentiel kontrovers
- Hardware og software er meget dyre, når man bygger en AI-virtuel influencer
- Opbygning af en virtuel AI-influencer kræver en lang forberedelsesfase
Sådan får du mest muligt ud af fordelene ved rigtige mennesker som influencers
- Øg interaktionen: Menneskelige influencers, der identificerer emner, der er af interesse for deres publikum, kan skabe interaktion
- Udnyt unikke oplevelser: Menneskelige influencers kan gøre brug af deres egne erfaringer, herunder reel produkttest
- Gå til livebegivenheder: For at øge deres kreativitet bør menneskelige influencere deltage i live-begivenheder
Udsigterne for kunstig intelligens
Underholdning, bank og sundhedspleje er blot nogle få af de sektorer, der forventes at blive fuldstændig transformeret af integrationen af AI-teknologi. Fra hosting af livestreams til at tilbyde virksomheder har virtuelle influencers med kunstig intelligens en række forskellige anvendelser.
Der er fordele og ulemper ved at arbejde med virtuelle AI-influencers, som brands bør overveje, efterhånden som influencer marketing-scenen udvikler sig. Ved at bruge de gratis influencer-konsulent- og projektevalueringstjenester, der er tilgængelige på nogle platforme, kan brands vælge at arbejde med de kyndige digitale bureauer.