3 min. læsning

Amazons Prime Day Shopping-begivenhed slår alle rekorder

Amazon Prime Day, der oprindeligt fejrede Amazons 20-års jubilæum, startede i 2015. Den blev tilbudt i ni lande og kørte i første omgang i fireogtyve timer. Begivenheden i år strakte sig over 24 nationer og satte salgsrekorder.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Amazons Prime Day Shopping-begivenhed slår alle rekorder
Kilde: Depositphotos

Prime Day startede som et 48-timers shoppingmaraton. Nye nationer tilmelder sig hvert år, og mængden af rabatter og tilbud stiger også. For eksempel blev der i 2023 solgt over 375 millioner ting, og forbrugerne sparede mere end 2,5 milliarder dollars.

Ikke alene er forbrugere, der søger efter gode tilbud, begejstrede for Prime Day, men små og mellemstore virksomheder, der sælger på Amazon, ser også frem til det. For dem giver det en stor chance for at øge salget og produktets synlighed. I 2022 oversteg deres salg endda Amazons.

Det skal nævnes, at begivenheden udelukkende er begrænset til premium Amazon Prime-medlemmer. Fordelene omfatter gratis forsendelse på millioner af produkter og hurtig logistik. Visse steder tilbyder levering samme dag eller to-dages levering. Derudover tilgængelige for abonnenter er Prime Video, Prime Music, Prime Reading, Prime Gaming og Amazon Fresh. De får også adgang til unikke tilbud og rabatter, herunder Prime Day-særtilbud.

Boligartikler, forbrugerelektronik og Amazon-enheder rangerer blandt de bedst sælgende kategorier.

Source: Numerator

Hvordan var 2024

Prime Day 2024 brød igennem tidligere præstationer. Med en indkomst på 14,2 milliarder dollars steg den med 11 % i forhold til året før. Køb af mobile enheder (7 milliarder dollars) tegnede sig for over halvdelen af det samlede antal, en stigning på 18,6 % i forhold til året før.

Sammenlignet med det typiske dagssalg i juni steg salget af elektronik på Prime Day med 61%. Salget af børnetøj med 165 % sammenlignet med juni; salg af skole- og kontorartikler med 216 %. Man kan tilskrive dette den kommende begyndelse af skoleåret. Af denne grund er Prime Day perfekt til at fremvise disse varer; Så virksomheder bør tænke over dette i deres marketingplan.

Selvom store virksomheder som Walmart og Target startede deres egne særlige tilbud og shoppingbegivenheder for at tiltrække forbrugere og konkurrere med Prime Day, formåede Amazon at erobre markedsandele fra andre butikker i løbet af denne måned.

For at imødekomme en del af efterspørgslen gav Amazon tidligere adgang til gode tilbud, selv før den to-dages begivenhed begyndte. Data fra Numerator viser, at sammenlignet med $56,64 i 2023 var det gennemsnitlige forbrug pr. ordre for de første 32 timer af Prime Day $60,03.

Del artiklen
Lignende artikler
Sælger på TikTok: Spaniens butiksguide afsløret
3 min. læsning

Sælger på TikTok: Spaniens butiksguide afsløret

TikTok har udgivet en omfattende guide til salg på TikTok, mens den forbereder sig på at lancere TikTok Shop i Spanien. Denne omfattende ressource afslører TikTok-markedspladsens indre funktioner og tilbyder afgørende indsigt for handlende, der er ivrige efter at begynde at sælge på platformen. Spanske sælgere, der mestrer disse nøglefunktioner, kan opnå en betydelig konkurrencefordel […]

Læs artiklen
Google Demand Gen Targeting: Nye muligheder for alder og køn
2 min. læsning

Google Demand Gen Targeting: Nye muligheder for alder og køn

Google har forbedret sine Demand Gen-målretningsfunktioner med en betydelig opdatering. De nye Google Demand Gen-målretningsfunktioner inkluderer nu optimerede muligheder for specifikke aldersgrupper og køn. Denne udvikling inden for Google Demand Gen-målretning giver annoncører mere præcis kontrol over deres målgruppe, hvilket giver mulighed for mere effektiv målretning mod specifikke demografiske segmenter. Disse forbedringer er afgørende for […]

Læs artiklen
Googles nye sælgerværktøjer øger understøttelsen i højsæsonen
3 min. læsning

Googles nye sælgerværktøjer øger understøttelsen i højsæsonen

Black Friday og julen er lige rundt om hjørnet. Med den kommende shoppingsæson udruller Google flere vigtige opdateringer, der er designet til at hjælpe med at maksimere succesen. Googles nye sælgerværktøjer i Google Merchant Center og Google Ads er udviklet til at give sælgere opdaterede oplysninger, forbedre automatiseringen og optimere marketingstrategier.

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+