
Effekten af reklamer rækker længere end til blot at skaffe kunder og spiller en afgørende rolle for virksomhedens vækst. Tre fjerdedele af de adspurgte virksomheder rapporterede, at deres reklameindsats har været medvirkende til at udvide deres aktiviteter i Storbritannien. Desuden bemærkede over halvdelen af de adspurgte, at reklamer har bidraget til deres internationale forretningsudvidelse og brandgenkendelse. Disse positive resultater har påvirket reklamebudgetterne. Af de adspurgte britiske SMV’er bevarede lidt over en tredjedel deres budget fra det foregående år, mens over halvdelen havde justeret deres reklameudgifter for at støtte deres brandopbyggende indsats. Undersøgelsen viste, at næsten tre fjerdedele af de 600 adspurgte SMV’er aktivt investerer i reklame for at styrke deres brand og forretning. Alligevel er der et betydeligt mindretal, næsten 30 procent, som ikke bruger penge på reklamekampagner. Da de blev spurgt, hvorfor de ikke reklamerede, var de hyppigste svar høje omkostninger og skuffende af kast af tidligere anstrengelser.

Source: Depositphotos
I en kommentar til resultaterne gentog Ludovic de Valon, Director of Global SMB Marketing hos Amazon Ads, deres forpligtelse til at forenkle markedsføringen for SMV’er. Han understregede deres bestræbelser på at overvinde udfordringer ved hjælp af billige adgangspunkter, målesystemer med lukket kredsløb og effektiv produktpræsentation til en bred kundebase, som alle har til formål at støtte forretningsvækst og brandopbygning.Denne undersøgelse understreger den stigende betydning af annoncering i SMV-sektoren for forretningsudvikling og brandetablering, samtidig med at den fremhæver de udfordringer, som nogle virksomheder står over for i forbindelse med at udnytte dette værktøj til vækst.