2 min. læsning

BuzzFeed går ind på markedet for sociale medier med BFisland

BuzzFeed annoncerede sit arbejde på en selvstændig social medieplatform som en løsning på nutidens problemer med onlinetoksicitet. Virksomheden lancerede sit første skridt ind på de sociale medier gennem sit underholdningsindhold og sin quizdrevne platform, som rapporteret af Semafor.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
BuzzFeed går ind på markedet for sociale medier med BFisland
Kilde: Buzzfeed.com/island

BuzzFeeds anti-SNARF-strategi

BuzzFeed lancerede BFisland som sit store indtog i sociale netværk gennem interaktiv historiefortælling og nye metoder til udrulning af indhold. Platformens implementeringsdetaljer er endnu ikke offentliggjort, men BuzzFeed bekræftede, at kunstig intelligens vil fungere som en nøglekomponent for brugere, der navigerer på platformen. Jonah Peretti, BuzzFeeds grundlægger og CEO, annoncerede sin direkte handlingsplan for at transformere internetlandskabet og tog specifikt sigte på SNARF-problemet, der plager de sociale medier. SNARF – som står for Stakes/Novelty/Anger/Retention/Fear – repræsentererden type indhold, der opstår, når platforme optimerer til maksimalt engagement gennem AI-algoritmer.

Peretti kritiserede TikTok og Meta specifikt for deres algoritmebaserede systemer, som han hævder maksimerer engagementsmålinger

bekostning af brugernes velbefindende.

Den hybride indholdskurationsmetode på BuzzFeeds platform integrerer både AI-teknologi og menneskeligt tilsyn med indholdsmoderation.

Buzfeed SNARF

Source: Buzzfeed.com

Implementering af AI

Virksomheden planlægger at bruge OpenAI-teknologi i større udstrækning og vil implementere AI-funktioner for at øge brugerkontrollen i stedet for at begrænse den. Tilgangen omfatter trendovervågning og indholdsfiltreringstjenester for at bevare den mentale sundhed og samtidig opretholde brugernes engagement.

Brugerfeedback under udviklingen af platformen vil ske gennem trinvise udrulningsfaser, der starter med et ventelistesystem og udvælgelse af brugertestdeltagere.

BuzzFeed anvender denne metodiske tilgang til at udvikle sit raffinerede produkt gennem faktiske brugeroplevelser. BuzzFeed udvikler dette initiativ midt i en vigtig periode efter lukningen af BuzzFeed News i 2023 og med markedsvanskeligheder.

Fremkomsten af wellness-fokuserede sociale platforme

Virksomheden slutter sig til Communia sammen med Daylyy og Weare8, da de arbejder på at opbygge sociale medieplatforme, der fremmer positive brugermiljøer .

Interessenter i digital handel bør lægge mærke til BFisland, fordi det vil levere kanaler til distribution af indhold sammen med værktøjer til brugerengagement, der understøttes af BuzzFeeds dokumenterede ekspertise inden for udvikling af viralt indhold og interaktion med publikum. Da lanceringsplanen ikke er offentliggjort, repræsenterer dette skridt en seriøs indsats for at løse grundlæggende problemer på de sociale medier. Hvis dette initiativ bliver en succes, vil det sætte nye standarder for, hvordan digitale platforme kan afbalancere brugerengagement og brugervelfærd.

Del artiklen
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+