2 min. læsning

Co-op bliver den første britiske købmand, der bruger Deliveroo Express

Co-op har meldt sig som debutpartner for Deliveroos nye Express-tilbud, hvilket gør det til det første britiske supermarked, der bruger platformens white label-teknologi, skriver RetailGazette. Kunderne kan nu bestille dagligvarer via Co-op's egen hjemmeside med garanteret levering inden for en time - hvilket markerer et betydeligt skift i, hvordan traditionelle fødevareforhandlere griber hurtig handel an.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Co-op bliver den første britiske købmand, der bruger Deliveroo Express
Kilde: ChatGPT

Hvad gør dette partnerskab anderledes

I modsætning til almindelige leveringsapps håndterer Deliveroo Express hele backend-operationen for detailhandlernes egne digitale butiksfacader. Co-op outsourcer alt fra ordrebehandling til endelig levering og bevarer samtidig sin brandidentitet online. Tjenesten lanceres i hundredvis af Co-op-butikker over hele landet og bygger på et forhold, der startede for syv år siden, da Co-op blev Deliveroos første store dagligvarepartner.

Aggressive ekspansionsplaner

Convenience-forhandleren ønsker at få 30 % af Storbritanniens marked for hurtige dagligvarer – et ambitiøst mål, som afspejler forbrugernes stigende efterspørgsel efter øjeblikkelig shopping. Co-op når allerede ud til 86 % af indbyggerne i Storbritannien via forskellige onlinekanaler.

“Dette partnerskab giver større fleksibilitet og valgmuligheder for at imødekomme forbrugernes behov for dagligvarer og godbidder on-demand,” forklarede Chris Conway, som er leder af Co-op’s strategi for hurtig levering.

Boom i dagligvarelevering fortsætter

Sidste år genererede fødevareordrer 16 % af Deliveroos samlede forretningsværdi med en stærk tocifret ekspansion drevet af et bredere produktsortiment og bedre kundeuddannelse om tjenesten. For europæiske dagligvarekæder, der holder øje med dette område, er Co-op’s tilgang et eksempel på, hvordan man kan konkurrere med dedikerede onlineaktører uden massive investeringer i infrastruktur.Baseret på RetailGazette-rapporten

Del artiklen
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Lignende artikler
YouTube, TikTok og Instagram tegner sig nu for 60 % af produktopdagelsen
3 min. læsning

YouTube, TikTok og Instagram tegner sig nu for 60 % af produktopdagelsen

Mens virksomheder investerer 90 % af SEO-budgetterne i Google, søger deres kunder faktisk andre steder. En analyse af 1,5 milliarder søgninger foretaget af bureauet Rise at Seven viser, at Google nu kun har en andel på 34,5 % af den samlede søgeaktivitet. Resten? YouTube, TikTok og Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland
4 min. læsning

Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland

Black Friday fortsætter med at tjene som et af de vigtigste benchmarks for detail- og e-handelssektoren. I Grækenland har det udviklet sig fra en nyhed til en veletableret shoppingbegivenhed, der former forbrugernes forventninger og tester onlinebutikkernes operationelle parathed hvert år i november. Dataene for 2024 fremhæver ikke kun, hvordan græske forbrugere handler, men også hvordan […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz