2 min. læsning

Den kinesiske forhandler Temu kritiseres af europæiske forbrugergrupper

Den måde, hvorpå kinesiske e-handelsforhandlere håndterer indhold på deres platforme, bliver i stigende grad gransket.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Den kinesiske forhandler Temu kritiseres af europæiske forbrugergrupper
Kilde: Reuters

Temu, discount-appen, der ejes af den kinesiske e-handelsgigant PDD Holdings, står over for forbrugerklager over, at dens forretningspraksis er i strid med en ny lov om onlineindhold i Europa. EU’s direktiv om digitale tjenester kræver, at onlinemarkedspladser og -formidlere skal bekæmpe ulovligt og skadeligt indhold og forfalskede produkter på deres platforme. Den fælleseuropæiske forbrugerorganisation BEUC sagde, at den havde indgivet en klage til Europa-Kommissionen, mens 17 af dens medlemmer i lande som Frankrig, Italien og Holland også har indgivet klager til deres respektive nationale myndigheder.

“Temu er selvtilfreds her, fordi den overtræder EU’s lov om digitale tjenester,” sagde BEUC’s generaldirektør Monique Goyens i en erklæring

.
Temu, som kom ind på EU-markedet for lidt over et år siden, siger, at de aktivt tilpasser deres tjenester til lokal praksis og præferencer og er forpligtet til at overholde love og regler på de markeder, hvor de opererer.

“Hvad angår BEUC’s klage, tager vi den meget alvorligt og vil studere den grundigt. Vi håber at kunne fortsætte vores dialog med de relevante interessenter for at forbedre Temus service for forbrugerne,” siger virksomheden i en udtalelse.

Del artiklen
Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+