3 min. læsning

Digitale medier i butikken forvandler shoppingoplevelsen

En ny rapport fra eMarketer og Placer.ai giver indsigt i en voksende tendens inden for detailhandlen – fremkomsten af digitale medier i butikkerne. Forbrugerne interagerer i stigende grad med digitale medier direkte i fysiske butikker. Denne digitale mediemulighed i butikken tilbyder en ny måde at komme i kontakt med kunder i fysiske butikker, hvor mere end 80 % af detailsalget i USA stadig finder sted. Selvom digitale medier i butikken i 2024 udgør mindre end 1 % af de samlede udgifter til detailmedier, forventes investeringerne på dette område at vokse hurtigt.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Digitale medier i butikken forvandler shoppingoplevelsen
Kilde: Depositphotos

Digitale medier i butikken skaber et højt forbrugerengagement

Mere end 74 % af forbrugerne i USA er stødt på digitale formater i fysiske butikker, såsom tv-skærme, døre på kølemontrer og kasseterminaler. Yngre generationer, især generation Z, er mere tilbøjelige til at interagere med disse formater, mens babyboomere er mindre fortrolige med dem.

Forbrugerne lægger ikke kun mærke til disse medier – 61,6 % rapporterede, at de købte et produkt, der blev præsenteret på denne måde i butikken. 66% af dem foretog endda købet med det samme. Digital skiltning giver forbrugerne øjeblikkelige beslutninger og tilbyder dermed et kraftfuldt værktøj til detailhandlere og brands.

Øget forbrug og butiksbesøg

Næsten 66 % af forbrugerne hævder, at digitale formater i butikker påvirker deres forbrug. Mange er villige til at bruge mere eller vælge butikker baseret på tilgængeligheden af disse formater. Kunder fra byområder reagerer særligt positivt på disse formater, bruger mere og besøger butikker med digital skiltning oftere.

Nearly 66% of consumers claim that digital formats in shops influence their spending. Many are willing to spend more or choose shops based on the availability of these formats. Customers from urban areas respond particularly positively to these formats, spending more and visiting shops with digital signage more frequently.

Source: Emarketer

Generationsmæssige og demografiske tendenser

Millennials og Generation X reagerer mest positivt på digitale formater i butikkerne med en betydelig stigning i forbrug og brandengagement. Babyboomere viser lavere engagement, men hvis de påvirkes af digitale medier i butikken, er de mest tilbøjelige til at foretage et øjeblikkeligt køb.

Desuden viser kunder fra byer og med højere indkomster større sandsynlighed for at interagere med og købe produkter, der promoveres via digitale medier i detailhandlen. Indkomst og beliggenhed påvirker forbrugernes adfærd.

In-store digital media boosts retail engagement. 74% of US shoppers interact, driving sales. Discover its impact on modern shopping.

Source: Emarketer

Vil digitale medier i fysiske butikker blive varmere på lang sigt?

Udgifterne til detailmedier forventes at stige med 46,5 % i 2025 og nå op på 540 millioner dollars. Selvom vi stadig er i de tidlige stadier, er det klart, at fysiske butikker også er ved at blive et rum for medieinteraktioner.

Digitale formater bliver mere og mere almindelige i butikkerne. Brands har således en unik mulighed for at påvirke købsbeslutninger direkte på salgsstedet.

Integration af digitale medier i fysiske butikker i bredere omnichannel-strategier vil være nøglen til at fange forbrugernes opmærksomhed både online og offline. Dette format har potentialet til at forbedre kunderejsen, øge omsætningen og forme fremtidens shopping.

Del artiklen
Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+