2 min. læsning

Digitale produktpas: E-handelens næste grænse

Der er et stort skift på vej, og det kaldes digitale produktpas (DPP'er). Nej, det er ikke bare endnu en teknologisk dille - den her har tænder.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Digitale produktpas: E-handelens næste grænse
Kilde: Depositphotos

EU presser hårdt på for at få det indført, især inden for tøj. Hvorfor det? Tænk på alle de problemer, vi har med at gøre hver dag – overproduktion, mareridt om overholdelse af regler, falske varer. DPP’er er måske lige det middel, vi har ledt efter. Hold nu fast i nogle tal. ABI Research siger, at vi i 2030 vil have 62,5 milliarder DPP’er bare til tøj. Det er ikke en skrivefejl. Det er et wake-up call. Hvad betyder det for os i skyttegravene? Vores platforme får brug for en større overhaling. Hver produktside skal vise, hvor t-shirten eller håndtasken kommer fra, hvordan den er lavet og så videre. Det er som at give hvert produkt sin egen digitale fødselsattest. Tidslinje? Den kommer hurtigt. Det forventes, at reglerne begynder at gælde fra 2027, og i 2030 er det hele i gang i Europa. Nordamerika og Asien vil ikke være langt bagefter.

Source: Depositphotos

Trin til handling:

1. Du skal begynde at tænke på din virksomhed og på, hvordan du integrerer data i systemerne. Det er ikke bare en smart tilføjelse; det bliver rygraden i vores produktinformation. 2. Det er slut med at gemme sig bag vage “made in”-etiketter. 3. Kundeoplevelsen? Den bliver på næste niveau. Forestil dig, at kunderne kan spore deres jeans fra bomuldsmarken til lageret. Men lad os være ærlige. Vi står over for nogle seriøse tekniske investeringer – tænk på 1,59 milliarder dollars til understøttende software og IT. For dem af os, der er villige til at bide i det sure æble tidligt, kan dette være enormt. Vi taler om en stor differentiator på et overfyldt marked. Så hvad nu? Begynd at forberede din virksomhed. Se på dine systemer. Tal med dine tekniske teams. Og måske, bare måske, skal I begynde at budgettere med nogle seriøse opgraderinger. DPP’er kommer, uanset om vi kan lide det eller ej. Det kommer til at gøre ondt, men det kan også være vores billet til at blive førende inden for gennemsigtighed og tillid.

Del artiklen
Lignende artikler
Amazon-billedoptimering: Hvorfor det visuelle er vigtigt på Amazon
7 min. læsning

Amazon-billedoptimering: Hvorfor det visuelle er vigtigt på Amazon

Lad os se det i øjnene: Når du handler på nettet, læser du ikke hvert eneste ord. Du scroller, kigger og klikker på det, der fanger dit øje. Det er præcis sådan, kunderne opfører sig på Amazon, og derfor er Amazon Image Optimisation ikke bare vigtigt – det er alt. Men det handler ikke kun […]

Stanislav Malinovski Stanislav Malinovski
Senior Project Manager, New Wave Digital
Personalisering af e-handelskunder: Sådan skaber du kundeengagement
26 min. læsning

Personalisering af e-handelskunder: Sådan skaber du kundeengagement

Forestil dig, at du går ind i din lokale yndlingsbutik, og at ejeren hilser på dig ved navn og allerede ved, hvad du kunne tænke dig. De husker dit sidste køb og viser dig en ny vare, der passer perfekt til det. Denne form for personligt præg får dig til at føle dig værdsat og […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io
Tendenser for e-handelsabonnementer 2025
5 min. læsning

Tendenser for e-handelsabonnementer 2025

Baseret på Subscrybes Subscription Trends Q1 Report 2025 udforsker denne artikel fem tendenser, der omformer abonnementsøkonomien. I stedet for blot at opsummere resultaterne er indsigterne omhyggeligt tilpasset e-handelsvirksomheder, samtidig med at de oprindelige datapunkter og eksempler fra den virkelige verden bevares.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+