
EU presser hårdt på for at få det indført, især inden for tøj. Hvorfor det? Tænk på alle de problemer, vi har med at gøre hver dag – overproduktion, mareridt om overholdelse af regler, falske varer. DPP’er er måske lige det middel, vi har ledt efter. Hold nu fast i nogle tal. ABI Research siger, at vi i 2030 vil have 62,5 milliarder DPP’er bare til tøj. Det er ikke en skrivefejl. Det er et wake-up call. Hvad betyder det for os i skyttegravene? Vores platforme får brug for en større overhaling. Hver produktside skal vise, hvor t-shirten eller håndtasken kommer fra, hvordan den er lavet og så videre. Det er som at give hvert produkt sin egen digitale fødselsattest. Tidslinje? Den kommer hurtigt. Det forventes, at reglerne begynder at gælde fra 2027, og i 2030 er det hele i gang i Europa. Nordamerika og Asien vil ikke være langt bagefter.

Source: Depositphotos
Trin til handling:
1. Du skal begynde at tænke på din virksomhed og på, hvordan du integrerer data i systemerne. Det er ikke bare en smart tilføjelse; det bliver rygraden i vores produktinformation. 2. Det er slut med at gemme sig bag vage “made in”-etiketter. 3. Kundeoplevelsen? Den bliver på næste niveau. Forestil dig, at kunderne kan spore deres jeans fra bomuldsmarken til lageret. Men lad os være ærlige. Vi står over for nogle seriøse tekniske investeringer – tænk på 1,59 milliarder dollars til understøttende software og IT. For dem af os, der er villige til at bide i det sure æble tidligt, kan dette være enormt. Vi taler om en stor differentiator på et overfyldt marked. Så hvad nu? Begynd at forberede din virksomhed. Se på dine systemer. Tal med dine tekniske teams. Og måske, bare måske, skal I begynde at budgettere med nogle seriøse opgraderinger. DPP’er kommer, uanset om vi kan lide det eller ej. Det kommer til at gøre ondt, men det kan også være vores billet til at blive førende inden for gennemsigtighed og tillid.