Overraskende nok fører ældre generationer an på flere områder; babyboomere og seniorer er mere tilbøjelige end Generation Z-medlemmer til at bruge betalingsgateways med digitale tegnebøger til e-handel.
Alligevel går mulighederne for digitale tegnebøger langt ud over enkle betalinger og overførsler. Mobiltelefonernes allestedsnærværelse giver en særlig chance for, at disse værktøjer bliver en naturlig del af dagligdagen.
PYMNTS Intelligences forskning udført i samarbejde med Google Wallet tydeliggør dette skiftende terræn. Baseret på en meningsmåling blandt 2.302 tyske forbrugere foretaget tidligere i år, giver deres artikel, “Digital Wallets Beyond Financial Transactions: Germany Edition”, observationer.
Andel af forbrugere i Tyskland, der har brugt deres digitalt lagrede legitimationsoplysninger til at få adgang til begivenheder eller tjenester inden for det seneste år, fordelt på generationer
Vigtige konklusioner i undersøgelsen er:
1. Nye anvendelsesområder inden for rejse- og transportbranchen.
2. Mulige bekvemmeligheder, især for mobilbrugere.
3. Høj grad af tilfredshed blandt forbrugere, der har brugt digitale tegnebøger til præsentation af legitimationsoplysninger eller identitetsvalidering.
4. Varierede generationsacceptrater med nogle overraskende tendenser.
Ifølge rapporten er det tyske marked klar til den kommende fase af udviklingen af digitale tegnebøger. Muligheden for bred accept øges, efterhånden som forbrugerne bliver mere trygge ved at bruge disse værktøjer til forskellige gøremål, lige fra at vise ID’er til at få adgang til begivenheder.
Den komplette undersøgelse giver grundig information til en nærmere undersøgelse af, hvordan tyskerne bruger digitale tegnebøger , og hvad fremtiden kan bringe. I dette hurtigt skiftende digitale miljø undersøger den nuværende brugstendenser, generationsforskelle og mulige udviklingsområder, og giver derfor både virksomheder og forbrugere nyttig information.