2 min. læsning

Digitale tegnebøger vokser i Tyskland

Med over halvdelen af forbrugerne nu bruger digitale tegnebøger til onlinekøb, viser en nylig undersøgelse, at de er ved at blive ret populære i Tyskland.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Digitale tegnebøger vokser i Tyskland
Kilde: Depositphotos

Overraskende nok fører ældre generationer an på flere områder; babyboomere og seniorer er mere tilbøjelige end Generation Z-medlemmer til at bruge betalingsgateways med digitale tegnebøger til e-handel.

Alligevel går mulighederne for digitale tegnebøger langt ud over enkle betalinger og overførsler. Mobiltelefonernes allestedsnærværelse giver en særlig chance for, at disse værktøjer bliver en naturlig del af dagligdagen.

PYMNTS Intelligences forskning udført i samarbejde med Google Wallet tydeliggør dette skiftende terræn. Baseret på en meningsmåling blandt 2.302 tyske forbrugere foretaget tidligere i år, giver deres artikel, “Digital Wallets Beyond Financial Transactions: Germany Edition”, observationer.

Andel af forbrugere i Tyskland, der har brugt deres digitalt lagrede legitimationsoplysninger til at få adgang til begivenheder eller tjenester inden for det seneste år, fordelt på generationer

Digital wallets to enter events or services Share of consumers in Germany who have used their digitally stored credentials to access events or services in the past year, by generation

Source: PYMNTS Intelligence

Vigtige konklusioner i undersøgelsen er:

1. Nye anvendelsesområder inden for rejse- og transportbranchen.

2. Mulige bekvemmeligheder, især for mobilbrugere.

3. Høj grad af tilfredshed blandt forbrugere, der har brugt digitale tegnebøger til præsentation af legitimationsoplysninger eller identitetsvalidering.

4. Varierede generationsacceptrater med nogle overraskende tendenser.

Ifølge rapporten er det tyske marked klar til den kommende fase af udviklingen af digitale tegnebøger. Muligheden for bred accept øges, efterhånden som forbrugerne bliver mere trygge ved at bruge disse værktøjer til forskellige gøremål, lige fra at vise ID’er til at få adgang til begivenheder.

Den komplette undersøgelse giver grundig information til en nærmere undersøgelse af, hvordan tyskerne bruger digitale tegnebøger , og hvad fremtiden kan bringe. I dette hurtigt skiftende digitale miljø undersøger den nuværende brugstendenser, generationsforskelle og mulige udviklingsområder, og giver derfor både virksomheder og forbrugere nyttig information.

Del artiklen
Lignende artikler
58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data
3 min. læsning

58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data

Detailhandlerne oplever, at selvom kunderne elsker rabatter, er de også bekymrede for deres privatliv, når de deler personlige oplysninger. Ifølge en nylig undersøgelse fra konsulentfirmaet Daemon, der beskæftiger sig med digital transformation, er kampagnetilbud og e-mails med rabatter fortsat et stærkt trækplaster på tværs af generationer; Millennials fører med 67 %, efterfulgt af Baby Boomers […]

Læs artiklen
88% af kunderne vil have omnichannel: 5 vigtige strategier for succes i moderne detailhandel
5 min. læsning

88% af kunderne vil have omnichannel: 5 vigtige strategier for succes i moderne detailhandel

Den seneste årlige Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) -rapport giver ny indsigt i, hvor de nuværende kunders forventninger er på vej hen. Undersøgelsen blev foretaget blandt mere end 8.000 kunder fra lande som USA, Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Canada, Australien og Indien. Hvorfor er omnichannel tidens buzzword? Og hvilke strategier skal brands anvende for at holde […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+