3 min. læsning

Digitalt orienterede zillennials ændrer detaillandskabet med unikke indkøbspræferencer

Yngre millennials og ældre Generation Z-forbrugere, der er født mellem 1991 og 1999, er mere tilbøjelige end nogen anden aldersgruppe til at vælge at købe detailprodukter kun online. Ifølge nylige undersøgelser fra PYMNTS Intelligence er denne aldersgruppe mindst tilbøjelig til kun at handle i butikkerne og mest tilbøjelig til kun at købe detailvarer online. Undersøgelsen giver også en forståelse af variationerne på tværs af fire forskellige zillennial-personagrupper: givere, gratisforbrugere, velstandsbyggere og budgetbevidste.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Digitalt orienterede zillennials ændrer detaillandskabet med unikke indkøbspræferencer
Kilde: Depositphotos

Med 37 %, mere end ikke-zillennial Gen Z med 34 % og ikke-zillennial millennials med ligeledes 34 %, skiller zillennials sig ud ved at have den højeste andel af forbrugere, der kun handler digitalt. Sammenlignet med ikke-zillennial Gen Z og ikke-zillennial millennials er zillennials også de mindst tilbøjelige til at foretrække at foretage alle deres detailkøb personligt, 29 % mod 32 %. Baseret på, hvordan hver respondent ville bruge en uventet gevinst svarende til halvdelen af deres almindelige månedsløn, skitserer PYMNTS Intelligence fire separate personaer for denne generation: budgetorienterede, rigdomsbyggere, gratisforbrugere og givere. Disse grupper har en noget anderledes smag, når det gælder indkøb i detailhandlen, hvilket har betydelige konsekvenser for digitale og online marketingstrategier. For eksempel vil 39 % af den budgetbevidste gruppe helst købe både online og personligt, sandsynligvis fordi de er ivrige efter at finde de bedste tilbud. Kun 15 % af donorerne følger dette mønster; 53 % af denne gruppe handler kun online.Detailprodukter er meget påvirket af zillennials, en kundegruppe, der er mere tilbøjelig til at handle online. Personlige anbefalinger ser ud til at være vigtigere for deres købsvalg end for millennials, men mindre end for Gen Z. Blandt Gen Z har annoncer på sociale medier også den største rækkevidde; zillennials på 35 % For zillennials er andre vigtige elementer berømtheder og influencere, tilpassede digitale anbefalinger og markedsføring på hjemmesiden. Aktive forbrugere, zillennials kan påvirkes via flere kanaler. For alle personligheder har personlige anbefalinger stor betydning, men for budgetbevidste zillennials på 42% bliver de endnu vigtigere. Gruppen med budgetbevidsthed viser også mere end gennemsnitlig indflydelse fra tilpassede digitale anbefalinger og online-publikationer. Hos wealth builders har annoncer på sociale medier en større indflydelse med 38%.Når zillennials vælger butik, prioriterer de typisk bedre omkostninger over valg af mærke. Af zillennials mener 41%, at tilgængeligheden af de mærker, de kan lide, er mindre afgørende end prisen. Kun 21% svarer i den modsatte retning. For Gen Z gælder denne tendens stadig, men procentdelen af millennials, der prioriterer prisen først, falder til 36 %. De største segmenter af både brandorienterede og prisorienterede forbrugere findes blandt zillennials og Gen Z. For zillennials med et budget er prisen meget vigtig; 45 % af dem siger, at det er deres første tanke. Selv om en stor del af dem tænker på brandet først, prioriterer velhavere og forbrugere med et stort forbrug stadig prisen først. I sidste ende skal detailhandlere, der sigter mod dette voksende marked, forstå forskellene mellem zillennials og deres Gen Z- og millennial-kolleger gennem effektive digitale og online marketingstrategier.

Del artiklen
Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+