
Dognet har bygget bro over den tekniske kløft ved at udvikle sin egen platform
I årevis kørte netværket på en standardplatform, Post Affiliate Network, som fungerede godt på det østeuropæiske marked. Men med den hurtige vækst fulgte nye udfordringer: flere kampagner, nye territorier og højere kundeforventninger. I 2021 blev det besluttet at bygge en tilpasset platform helt fra bunden. Efter en lang periode med udvikling, test og finpudsning er Dognet 2.0 nu live og bygget til at opfylde behovene hos annoncører og udgivere i Central- og Østeuropa og på Balkan.
Nemmere kampagnestyring, dybere indsigt og større fleksibilitet
Det nye system ændrer den måde, hvorpå affiliate-kampagners resultater spores. En vigtig forbedring er brugen af redirect-links, som giver fuld kontrol over UTM-parametre. Denne funktion muliggør mere nøjagtig konverteringssporing i GA4 og mere effektiv overvågning af trafikken generelt. Dognet 2.0 introducerer detaljeret præstationssporing ned til hver publishers projekt – ikkekun på kontoniveau. Denne funktion giver annoncører præcis indsigt i, hvilke specifikke sites eller underprojekter der skaber succes. Selvom denne type analyse var mulig før, løfter Dognet 2.0 funktionen til et helt nyt niveau.Dognet 2.0 tilbyder også:
- Avanceret rapportering og et mere intuitivt administrationssystem,
- Større fleksibilitet i kampagneindstillinger,
- Detaljeret indsigt i den enkelte publishers performance,
- Adgang til statistik via REST API,
- Funktionalitet, der kan tilpasses
Migrationen når sit højdepunkt – migrering af annoncører starter den 20. maj
Efter en problemfri migrering af publishers tidligere på året rapporterer Dognet, at de fleste er blevet onboardet med succes. Fra den 20. maj får annoncørerne også adgang til det nye administrationssystem. De skal blot logge ind eller opdatere deres API-forbindelser til interne systemer. Hele netværket vil køre på Dognet 2.0 senest i september, hvilket baner vejen for udrulningen af nye tjenester i 2026.
Dognets fremtid går ud over affiliate marketing
Med lanceringen af platformen har Dognet nu fuld kontrol over sin udviklingsplan– uden begrænsninger fra tredjepartsudbydere, deres prioriteter eller tidslinjer. Netværket planlægger at introducere sine første produkter uden for det traditionelle affiliate-område senere på året. Dermed positionerer Dognet sig ikke bare som et performance marketing-netværk, men som en teknologidrevet virksomhed i sin egen ret.
“Jeg havde et valg at træffe: at sælge virksomheden eller at stå over for en stor teknologisk udfordring. Jeg valgte den hårdere vej. I dag er jeg sikker på, at vi har lukket det teknologiske hul og bygget et stærkt fundament for fremtiden,” siger Štefan Polgári, grundlægger af Dognet.
Pressemeddelelse