2 min. læsning

E-handel i Spanien: 77 % handler online, men aldersforskellene vokser

E-handel i Spanien viser interessante skift i 2024, hvor 77 % af internetbrugerne handler online, men foretager færre køb end sidste år. Mens den samlede adoption forbliver stabil, afslører den seneste forskning tydelige mønstre på tværs af aldersgrupper - yngre forbrugere foretrækker overraskende nok fysiske butikker, mens ældre shoppere omfavner onlinekanaler mere aktivt. På trods af den faldende købsfrekvens fortsætter bekvemmelighed og bredt produktudvalg med at drive e-handelsvæksten.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
E-handel i Spanien: 77 % handler online, men aldersforskellene vokser
Kilde: Depositphotos

Spanske e-handelstendenser: Forbrugerdemografi og shoppingfrekvens

Den seneste forskning afslører fascinerende mønstre i spansk online shoppingadfærd med stabile adoptionsrater, men skiftende præferencer på tværs af forskellige demografiske grupper. Mens mere end tre fjerdedele af internetbrugerne engagerer sig i e-handel, fortsætter alder og køn med at forme forskellige indkøbsvaner, og et interessant skift mod hybride shoppingoplevelser er ved at dukke op.

Denne undersøgelse viser, at antallet af personer, der handler online i Spanien, forbliver det samme:

  • 77 % af internetbrugerne mellem 16 og 74 år foretager køb online
  • Personer i alderen 16 til 34 år foretager flest onlinekøb
  • 65 % af de mennesker, der handler online, bruger både online og offline kanaler
  • Yngre shoppere har en tendens til at foretrække fysiske butikker
  • Ældre shoppere har en tendens til at købe meget mere online

Antallet af onlinekøb faldt, fra 3,4 gange om måneden i 2023 til 2,5 gange om måneden i 2024, hvilket er det laveste gennemsnitlige antal køb siden 2019.

De hyppigste shoppere er personer under 44 år, som i gennemsnit gør det 3,0 gange om måneden.

Online vs. offline

Source: Depositphotos

Hvorfor handler spanske forbrugere online? De vigtigste motivationer og tillidsfaktorer

Nogle af hovedårsagerne til, at folk handler online, har ikke ændret sig:

  • Bekvemmelighed (97%)
  • Bredt udvalg/sortiment (94%)
  • Tilbud/kampagner/pris (89%)

Tillid er også et vigtigt aspekt for størstedelen af online shoppere (75%) og er hovedsageligt baseret på tidligere erfaringer, tillid til hjemmesiden, sikre betalingsmetoder og tillid til brandet.

På den anden side er det at kunne tage produktet med dig, prøve før du køber og direkte kontakt med produktet de største fordele ved den fysiske kanal sammenlignet med online.

Del artiklen
Lignende artikler
58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data
3 min. læsning

58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data

Detailhandlerne oplever, at selvom kunderne elsker rabatter, er de også bekymrede for deres privatliv, når de deler personlige oplysninger. Ifølge en nylig undersøgelse fra konsulentfirmaet Daemon, der beskæftiger sig med digital transformation, er kampagnetilbud og e-mails med rabatter fortsat et stærkt trækplaster på tværs af generationer; Millennials fører med 67 %, efterfulgt af Baby Boomers […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+