2 min. læsning

E-handel med mode i Storbritannien 2024: BNPL-vækst og abonnementstendenser

Den måde, kunderne køber og betaler for deres tøj på, ændrer sig markant på det britiske e-handelsmarked for mode. Ifølge data fra InternetRetailing oplever branchen bemærkelsesværdige skift drevet af spændende tendenser inden for abonnementstjenester, leveringspræferencer og betalingsmetoder.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
E-handel med mode i Storbritannien 2024: BNPL-vækst og abonnementstendenser
Kilde: Depositphotos

Abonnementstjenester på mode

På trods af at de er innovative, er abonnementskasser til mode kun blevet brugt i moderat omfang. 5 % af de britiske e-shoppere vælger at abonnere på tilbehørskasser, mens 8 % vælger tøj- og skokasser. Da Stitch Fix, som har været en vigtig aktør siden 2019, annoncerede sin afgang fra det britiske marked i 2023 med henvisning til makroøkonomisk pres, gjorde det opmærksom på markedets vanskeligheder. Abonnementer, der fokuserer på levering, har dog været mere succesfulde; 26,7 % af modekøberne har årlige abonnementer på forbedrede leveringstjenester. I takt med at forbrugernes forventninger til bekvemme shoppingoplevelser vokser, nyder disse abonnenter primært godt af gratis levering (83,6 %) og hurtige forsendelsesmuligheder (68,4 %).

Udviklingen af betalingsmetoder i e-handel med mode

Præferencer for betalinger udviser både konsistens og forandring. Med 92% af forbrugerne, der bruger debet- eller kreditkort, er traditionelle betalingsmetoder stadig populære, men digitale alternativer bliver mere og mere populære. 61 % af modekøberne bruger tredjepartsbetalingstjenester som PayPal, og 36 % af forbrugerne bruger nu mobilbetalinger, som er blevet dobbelt så populære.

fashion uk - payment methods

Source: Internetretailing

Stigningen i køb nu, betal senere-tjenester

En særlig spændende tendens ses i Buy Now Pay Later(BNPL)-branchen. Selvom brugen er faldet en smule fra 25 % til 23 %, er markedet vokset markant og firedoblet siden 2020.

Ifølge prognoserne vil det overgå de 16,7 mia. pund, der blev brugt i 2023 via BNPL-tjenester, og nå op på 30 mia. pund i år.

Samtidig med at de overholder etiske udlånsstandarder, har store modeforhandlere taget BNPL-mulighederne til sig. For eksempel kan kunder opdele betalinger i flere rater med Sheins fleksible betalingsplaner via Klarna og Clearpay. I lighed med dette tilbyder ASOS en række afbetalingsplaner, men deres betalingssider viser tydeligt advarsler om ansvarligt forbrug. Det skiftende betalingslandskab afspejler bredere skift i forbrugeradfærd og økonomiske præferencer, selvom detailhandlere understreger værdien af omhyggeligt forbrug, når de bruger muligheder for forsinkede betalinger.

Del artiklen
Lignende artikler
Ny forskning afslører: 47% af kunderne starter nu deres rejse på markedspladser
4 min. læsning

Ny forskning afslører: 47% af kunderne starter nu deres rejse på markedspladser

Marketplace Shopping Behaviour Report 2025 er baseret på forskning udført af Sapio Research i oktober 2024. Den omfattede 4.500 onlineshoppere fra fem lande: Frankrig, Tyskland, Holland, Storbritannien og USA. Dataene blev indsamlet via et online spørgeskema og fokuserede udelukkende på kundeadfærd på markedspladser, herunder lokale platforme, sociale salgskanaler, specialiserede markedspladser og rabatplatforme. Resultatet er et […]

Læs artiklen
Tendenser inden for mobil markedsføring: 64% stigning i konverteringer markerer 2024’s digitale transformation
4 min. læsning

Tendenser inden for mobil markedsføring: 64% stigning i konverteringer markerer 2024’s digitale transformation

Ifølge AppsFlyers seneste rapport nåede mobilmarkedsføring en historisk milepæl på 65 milliarder dollars i 2024, da både tendenser inden for mobilappsmarkedsføring og forbrugeradfærd gennemgår dramatiske skift. Fra en 64% stigning i konverteringsrater til banebrydende deep linking-strategier giver dette års mobile marketingtrends hidtil usete muligheder. Denne analyse af AppsFlyers data afslører de vigtigste tendenser, der forandrer, […]

Læs artiklen
Instagram afslører strategiske prioriteter for 2025
3 min. læsning

Instagram afslører strategiske prioriteter for 2025

Efter en uge med metapolitiske ændringer og ophedede debatter om acceptabel tale afslører Instagram sine strategiske prioriteter. CEO Adam Mosseri skitserer platformens ambitiøse vision for 2025 med stort fokus på nye kreative værktøjer og forbedrede brugerforbindelser.

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+