2 min. læsning

E-handel med mode i Storbritannien 2024: BNPL-vækst og abonnementstendenser

Den måde, kunderne køber og betaler for deres tøj på, ændrer sig markant på det britiske e-handelsmarked for mode. Ifølge data fra InternetRetailing oplever branchen bemærkelsesværdige skift drevet af spændende tendenser inden for abonnementstjenester, leveringspræferencer og betalingsmetoder.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
E-handel med mode i Storbritannien 2024: BNPL-vækst og abonnementstendenser
Kilde: Depositphotos

Abonnementstjenester på mode

På trods af at de er innovative, er abonnementskasser til mode kun blevet brugt i moderat omfang. 5 % af de britiske e-shoppere vælger at abonnere på tilbehørskasser, mens 8 % vælger tøj- og skokasser. Da Stitch Fix, som har været en vigtig aktør siden 2019, annoncerede sin afgang fra det britiske marked i 2023 med henvisning til makroøkonomisk pres, gjorde det opmærksom på markedets vanskeligheder. Abonnementer, der fokuserer på levering, har dog været mere succesfulde; 26,7 % af modekøberne har årlige abonnementer på forbedrede leveringstjenester. I takt med at forbrugernes forventninger til bekvemme shoppingoplevelser vokser, nyder disse abonnenter primært godt af gratis levering (83,6 %) og hurtige forsendelsesmuligheder (68,4 %).

Udviklingen af betalingsmetoder i e-handel med mode

Præferencer for betalinger udviser både konsistens og forandring. Med 92% af forbrugerne, der bruger debet- eller kreditkort, er traditionelle betalingsmetoder stadig populære, men digitale alternativer bliver mere og mere populære. 61 % af modekøberne bruger tredjepartsbetalingstjenester som PayPal, og 36 % af forbrugerne bruger nu mobilbetalinger, som er blevet dobbelt så populære.

fashion uk - payment methods

Source: Internetretailing

Stigningen i køb nu, betal senere-tjenester

En særlig spændende tendens ses i Buy Now Pay Later(BNPL)-branchen. Selvom brugen er faldet en smule fra 25 % til 23 %, er markedet vokset markant og firedoblet siden 2020.

Ifølge prognoserne vil det overgå de 16,7 mia. pund, der blev brugt i 2023 via BNPL-tjenester, og nå op på 30 mia. pund i år.

Samtidig med at de overholder etiske udlånsstandarder, har store modeforhandlere taget BNPL-mulighederne til sig. For eksempel kan kunder opdele betalinger i flere rater med Sheins fleksible betalingsplaner via Klarna og Clearpay. I lighed med dette tilbyder ASOS en række afbetalingsplaner, men deres betalingssider viser tydeligt advarsler om ansvarligt forbrug. Det skiftende betalingslandskab afspejler bredere skift i forbrugeradfærd og økonomiske præferencer, selvom detailhandlere understreger værdien af omhyggeligt forbrug, når de bruger muligheder for forsinkede betalinger.

Del artiklen
Lignende artikler
Online markedspladser vs. e-butikker: Hvem vinder i den globale e-handel?
3 min. læsning

Online markedspladser vs. e-butikker: Hvem vinder i den globale e-handel?

E-handelsbranchen står over for et grundlæggende spørgsmål om markedspladser vs. e-butikker – hvilken forretningsmodel giver de bedste resultater. De seneste statistikker fra den velkendte analysevirksomhed ECDB giver et klart svar: Onlinemarkedspladser overhaler traditionelle onlinebutikker, og denne tendens ser ud til at blive mere og mere tydelig.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Praktisk deltagervejledning til Balkan Ecommerce Summit i næste uge
3 min. læsning

Praktisk deltagervejledning til Balkan Ecommerce Summit i næste uge

Det længe ventede Balkan Ecommerce Summit 2025 er kun få dage væk og vil forvandle Sofia til Balkanregionens e-handelscentrum den 29.-30. april 2025 i Arena Sofia. Mens begivenheden nærmer sig, giver denne deltagervejledning til Balkan Ecommerce Summit alt, hvad du har brug for at vide for at få mest muligt ud af denne førende samling […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Instagram lancerer Edits: Hvad tilbyder dette nye videoredigeringsværktøj?
3 min. læsning

Instagram lancerer Edits: Hvad tilbyder dette nye videoredigeringsværktøj?

Instagram har officielt afsløret Edits – sit eget videoredigeringsprogram. Det vil især blive værdsat af indholdsskabere og små brands, der ønsker at skalere deres videoproduktion. Det er et direkte svar på det populære CapCut-værktøj, som hører under ByteDance. Hvordan adskiller disse applikationer sig fra hinanden, og hvilket potentiale har de for e-handel?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+