2 min. læsning

E-handel med mode i Storbritannien 2024: BNPL-vækst og abonnementstendenser

Den måde, kunderne køber og betaler for deres tøj på, ændrer sig markant på det britiske e-handelsmarked for mode. Ifølge data fra InternetRetailing oplever branchen bemærkelsesværdige skift drevet af spændende tendenser inden for abonnementstjenester, leveringspræferencer og betalingsmetoder.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
E-handel med mode i Storbritannien 2024: BNPL-vækst og abonnementstendenser
Kilde: Depositphotos

Abonnementstjenester på mode

På trods af at de er innovative, er abonnementskasser til mode kun blevet brugt i moderat omfang. 5 % af de britiske e-shoppere vælger at abonnere på tilbehørskasser, mens 8 % vælger tøj- og skokasser. Da Stitch Fix, som har været en vigtig aktør siden 2019, annoncerede sin afgang fra det britiske marked i 2023 med henvisning til makroøkonomisk pres, gjorde det opmærksom på markedets vanskeligheder. Abonnementer, der fokuserer på levering, har dog været mere succesfulde; 26,7 % af modekøberne har årlige abonnementer på forbedrede leveringstjenester. I takt med at forbrugernes forventninger til bekvemme shoppingoplevelser vokser, nyder disse abonnenter primært godt af gratis levering (83,6 %) og hurtige forsendelsesmuligheder (68,4 %).

Udviklingen af betalingsmetoder i e-handel med mode

Præferencer for betalinger udviser både konsistens og forandring. Med 92% af forbrugerne, der bruger debet- eller kreditkort, er traditionelle betalingsmetoder stadig populære, men digitale alternativer bliver mere og mere populære. 61 % af modekøberne bruger tredjepartsbetalingstjenester som PayPal, og 36 % af forbrugerne bruger nu mobilbetalinger, som er blevet dobbelt så populære.

fashion uk - payment methods

Source: Internetretailing

Stigningen i køb nu, betal senere-tjenester

En særlig spændende tendens ses i Buy Now Pay Later(BNPL)-branchen. Selvom brugen er faldet en smule fra 25 % til 23 %, er markedet vokset markant og firedoblet siden 2020.

Ifølge prognoserne vil det overgå de 16,7 mia. pund, der blev brugt i 2023 via BNPL-tjenester, og nå op på 30 mia. pund i år.

Samtidig med at de overholder etiske udlånsstandarder, har store modeforhandlere taget BNPL-mulighederne til sig. For eksempel kan kunder opdele betalinger i flere rater med Sheins fleksible betalingsplaner via Klarna og Clearpay. I lighed med dette tilbyder ASOS en række afbetalingsplaner, men deres betalingssider viser tydeligt advarsler om ansvarligt forbrug. Det skiftende betalingslandskab afspejler bredere skift i forbrugeradfærd og økonomiske præferencer, selvom detailhandlere understreger værdien af omhyggeligt forbrug, når de bruger muligheder for forsinkede betalinger.

Del artiklen
Lignende artikler
Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror
6 min. læsning

Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror

For et par år siden betød lanceringen af en onlinebutik at tilbringe en måned med en udvikler og tabe et par tusinde dollars på forhånd. I dag? Du kan have en fungerende butik oppe på en eftermiddag, og det vil stort set ikke koste dig noget at starte. Hvis du har tænkt på at starte […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år
3 min. læsning

Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år

Pinterest har netop droppet sin Festive Season Edit – en samling af hundredvis af gaveguider, der udelukkende bygger på, hvad millioner af brugere faktisk søger efter og gemmer. Og tallene fortæller nogle ret interessante historier om juleindkøb i 2025. Platformen analyserede søgemønstre, gemmeadfærd og shoppingklik for at skabe 17 kategorier af gaveguider. Dette er ikke […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU