3 min. læsning

En ændring i forbrugeradfærd er tydelig i det britiske returlandskab

Nu hvor ferien nærmer sig, viser nye data, at der er ved at ske en ændring i de britiske returneringer i detailhandlen. Ifølge en fælles analyse foretaget af DHL e-commerce og ZigZag steg returmængderne med små 3 % mellem september og oktober 2024 og 2023, men betalte returneringer steg med mere bemærkelsesværdige 6 %.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
En ændring i forbrugeradfærd er tydelig i det britiske returlandskab
Kilde: Depositphotos

Ligningen af værdi

Den økonomiske side viser en bemærkelsesværdig tendens: Den gennemsnitlige returværdi nåede dette efterår op på £106, en stigning på 7 % i forhold til året før. Dette peger på en tendens til at returnere dyrere køb.

Kundernes forventninger ændrer sig

Da mere end en tredjedel af forbrugerne mener, at kontrol over leverings- og returmetoder er afgørende, er fleksibilitet i returmulighederne blevet afgørende, ifølge DHL’s Global Online Shopper Trends Report. Dette behov for bekvemmelighed fremgår af den kraftige stigning på 79 % i brugen af pakkebokse i løbet af de foregående 12 måneder.

Stuart Hill, CEO for DHL e-commerce UK, bemærker, at “returneringer er blevet en integreret del af online shopping.”

“Selv om det er en udfordring for detailhandlerne, især i højsæsonen, kan klare politikker og strømlinet logistik være til gavn for begge parter.”

Han fremhæver, hvordan valg som fleksible indleveringssteder og prisbillige pakkebokse kan forbedre kundetilfredsheden.

En stigning i betalte returneringer

Delvis forbrugerbetaling stod for 46% af returneringerne i efteråret 2024, hvilket er en lille stigning. Selv om en tredjedel af forbrugerne klager over returomkostninger, accepterer næsten 25 % at betale for returnering af ønskede varer.

return policy

Source: Depositphotos

Serielle returneringer: Et vedvarende problem

Ifølge data står serieafsendere for 24 % af returmængderne, men udgør kun 11 % af returkohorterne. Det er interessant at bemærke, at 83 % af disse faste kunder er villige tilat betale for returnering. Matthew Jacques, direktør for globale partnerskaber hos ZigZag, ser dette som en mulighed:

“Forbrugernes vilje til at betale stiger på trods af rekordstore returmængder. Betalte returneringer er allerede blevet implementeret med succes af adskillige store detailhandlere.”

Han advarer dog om, at opkrævning af betaling for returneringer kræver førsteklasses kundeservice, herunder sporingsfunktioner, proaktiv kommunikation, enkle valgmuligheder og hurtige tilbagebetalinger.

Når højsæsonen nærmer sig, udfordrer britiske returneringer detailhandlen til at afbalancere driftseffektivitet med fleksible muligheder, samtidig med at kundernes krav om fejlfri ferieshopping imødekommes.

Del artiklen
Lignende artikler
SEO har ændret sig. Er du klar til det?
4 min. læsning

SEO har ændret sig. Er du klar til det?

Dine konkurrenter vinder allerede på ChatGPT, Reddit og AI-søgeværktøjer, mens du stadig er ved at opbygge backlinks og optimere til Google. Yngre brugere starter nu deres research på sociale platforme i stedet for traditionelle søgninger. Hvis din SEO-strategi ikke fungerer ud over Google, går du glip af et massivt skift i, hvordan folk rent faktisk […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU