3 min. læsning

En ændring i forbrugeradfærd er tydelig i det britiske returlandskab

Nu hvor ferien nærmer sig, viser nye data, at der er ved at ske en ændring i de britiske returneringer i detailhandlen. Ifølge en fælles analyse foretaget af DHL e-commerce og ZigZag steg returmængderne med små 3 % mellem september og oktober 2024 og 2023, men betalte returneringer steg med mere bemærkelsesværdige 6 %.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
En ændring i forbrugeradfærd er tydelig i det britiske returlandskab
Kilde: Depositphotos

Ligningen af værdi

Den økonomiske side viser en bemærkelsesværdig tendens: Den gennemsnitlige returværdi nåede dette efterår op på £106, en stigning på 7 % i forhold til året før. Dette peger på en tendens til at returnere dyrere køb.

Kundernes forventninger ændrer sig

Da mere end en tredjedel af forbrugerne mener, at kontrol over leverings- og returmetoder er afgørende, er fleksibilitet i returmulighederne blevet afgørende, ifølge DHL’s Global Online Shopper Trends Report. Dette behov for bekvemmelighed fremgår af den kraftige stigning på 79 % i brugen af pakkebokse i løbet af de foregående 12 måneder.

Stuart Hill, CEO for DHL e-commerce UK, bemærker, at “returneringer er blevet en integreret del af online shopping.”

“Selv om det er en udfordring for detailhandlerne, især i højsæsonen, kan klare politikker og strømlinet logistik være til gavn for begge parter.”

Han fremhæver, hvordan valg som fleksible indleveringssteder og prisbillige pakkebokse kan forbedre kundetilfredsheden.

En stigning i betalte returneringer

Delvis forbrugerbetaling stod for 46% af returneringerne i efteråret 2024, hvilket er en lille stigning. Selv om en tredjedel af forbrugerne klager over returomkostninger, accepterer næsten 25 % at betale for returnering af ønskede varer.

return policy

Source: Depositphotos

Serielle returneringer: Et vedvarende problem

Ifølge data står serieafsendere for 24 % af returmængderne, men udgør kun 11 % af returkohorterne. Det er interessant at bemærke, at 83 % af disse faste kunder er villige tilat betale for returnering. Matthew Jacques, direktør for globale partnerskaber hos ZigZag, ser dette som en mulighed:

“Forbrugernes vilje til at betale stiger på trods af rekordstore returmængder. Betalte returneringer er allerede blevet implementeret med succes af adskillige store detailhandlere.”

Han advarer dog om, at opkrævning af betaling for returneringer kræver førsteklasses kundeservice, herunder sporingsfunktioner, proaktiv kommunikation, enkle valgmuligheder og hurtige tilbagebetalinger.

Når højsæsonen nærmer sig, udfordrer britiske returneringer detailhandlen til at afbalancere driftseffektivitet med fleksible muligheder, samtidig med at kundernes krav om fejlfri ferieshopping imødekommes.

Del artiklen
Lignende artikler
Meta introducerer nye værktøjer til e-handel: Omnichannel-annoncer, AI og nye placeringer
3 min. læsning

Meta introducerer nye værktøjer til e-handel: Omnichannel-annoncer, AI og nye placeringer

Meta introducerer nye værktøjer og forbedringer af sine reklameværktøjer, der har til formål at støtte detail- og e-handelsvirksomheder. Virksomheden fortsætter med at investere i AI-modeller og udvider mulighederne for, at annoncører kan maksimere salgsresultaterne både online og i fysiske butikker.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+