
Engagementsprocent
Er et sæt metrikker, der bruges til at måle kundernes handlinger i digital markedsføring. Der er mange metoder og formler, der kan bruges til at måle engagement, men deres fælles mål er at kvantificere kundernes engagement i dit brand og måle effektiviteten af din marketing- eller reklamekampagne.
Hvad betyder ordet interaktion?
Internetbrugere kan sende deres egne reaktioner, kommentarer og følelser i denne interaktive form for reklame. Denne form for reklame giver dem mulighed for at udtrykke deres følelser eller præferencer i markedsføringsindholdet, uanset om det er produktets farve, design eller det, de beskæftiger sig med i deres liv i øjeblikket – et nyt hus, køb af bil, jobskifte. Alle disse interaktioner – den kreative versus internetbrugeren – kaldes interaktioner. Effektive digitale marketingkampagner er designet til at skabe kundeengagement, hvilket kan have en række positive fordele for dit brand.

Source: Depositphotos
Hvad er interaktiv annoncering, og hvorfor skal vi bruge det regelmæssigt?
Interaktive reklamer inviterer forbrugerne til at engagere sig fysisk i reklamer på en opslugende måde og gør traditionel reklame til en aktivitet. De er en fantastisk måde for marketingfolk at komme i direkte kontakt med forbrugerne og opfordre dem til at handle i stedet for passivt at se på eller ignorere en reklame. Interaktive reklamer hjælper bl.a. brands med at fortælle historier, forbedre personaliseringen og skabe varige indtryk hos målgruppen. Det kan bruges af marketingfolk i alle brancher, der ønsker det:
- Skabe og opbygge brand awareness
- Generere leads
- Øge salget
- Få indsigt i kunderne
Fordelene ved interaktiv annoncering omfatter
- Øget brandbevidsthed og genkaldelse
- Forbedrede præstationsmålinger
Den vigtigste fordel, som ofte glemmes eller overses, er:
- At have flere data!
Interaktive annoncer giver flere (og mere detaljerede) data end andre typer annoncer. De giver detaljerede oplysninger om:
- Hvor længe folk kiggede på din annonce
- Hvad de klikkede på
- Hvordan de besvarede et spørgsmål
- Om de afspillede videoen igen
- Om de delte den med andre
Alle disse data kan hjælpe marketingfolk med at formulere en mere sofistikeret reklametilgang for at forbedre resultaterne af fremtidige kampagner. At tænke stort fra de første planer om reklamekampagner hjælper virksomhedsejere med at udtrykke deres brand med sjov kreativitet og masser af salgssupport.