3 min. læsning

Er vi nødt til at følge engagementet i online-kampagner?

Hvad giver sporing af denne metrik os, og hvilke data ligger der bag navnet? Traditionel reklame (print, tv, radio, reklametavler osv.) giver ikke kunderne mulighed for at engagere sig i reklamer med det samme, da kunden ikke har mulighed for at reagere på selve reklamen. Digital markedsføring har derimod indført muligheden for direkte interaktion med det markedsførings- og informationsindhold, som dit brand udgiver.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Er vi nødt til at følge engagementet i online-kampagner?
Kilde: Depositphotos

Engagementsprocent

Er et sæt metrikker, der bruges til at måle kundernes handlinger i digital markedsføring. Der er mange metoder og formler, der kan bruges til at måle engagement, men deres fælles mål er at kvantificere kundernes engagement i dit brand og måle effektiviteten af din marketing- eller reklamekampagne.

Hvad betyder ordet interaktion?

Internetbrugere kan sende deres egne reaktioner, kommentarer og følelser i denne interaktive form for reklame. Denne form for reklame giver dem mulighed for at udtrykke deres følelser eller præferencer i markedsføringsindholdet, uanset om det er produktets farve, design eller det, de beskæftiger sig med i deres liv i øjeblikket – et nyt hus, køb af bil, jobskifte. Alle disse interaktioner – den kreative versus internetbrugeren – kaldes interaktioner. Effektive digitale marketingkampagner er designet til at skabe kundeengagement, hvilket kan have en række positive fordele for dit brand.

Source: Depositphotos

Hvad er interaktiv annoncering, og hvorfor skal vi bruge det regelmæssigt?

Interaktive reklamer inviterer forbrugerne til at engagere sig fysisk i reklamer på en opslugende måde og gør traditionel reklame til en aktivitet. De er en fantastisk måde for marketingfolk at komme i direkte kontakt med forbrugerne og opfordre dem til at handle i stedet for passivt at se på eller ignorere en reklame. Interaktive reklamer hjælper bl.a. brands med at fortælle historier, forbedre personaliseringen og skabe varige indtryk hos målgruppen. Det kan bruges af marketingfolk i alle brancher, der ønsker det:

  • Skabe og opbygge brand awareness
  • Generere leads
  • Øge salget
  • Få indsigt i kunderne

Fordelene ved interaktiv annoncering omfatter

  • Øget brandbevidsthed og genkaldelse
  • Forbedrede præstationsmålinger

Den vigtigste fordel, som ofte glemmes eller overses, er:

  • At have flere data!

Interaktive annoncer giver flere (og mere detaljerede) data end andre typer annoncer. De giver detaljerede oplysninger om:

  • Hvor længe folk kiggede på din annonce
  • Hvad de klikkede på
  • Hvordan de besvarede et spørgsmål
  • Om de afspillede videoen igen
  • Om de delte den med andre

Alle disse data kan hjælpe marketingfolk med at formulere en mere sofistikeret reklametilgang for at forbedre resultaterne af fremtidige kampagner. At tænke stort fra de første planer om reklamekampagner hjælper virksomhedsejere med at udtrykke deres brand med sjov kreativitet og masser af salgssupport.

Del artiklen
Lignende artikler
Avancerede funktioner i Google Analytics 4
12 min. læsning

Avancerede funktioner i Google Analytics 4

Google Analytics 4 er ikke bare en ny version af Google Analytics, men en helt ny tilgang til analyse af brugerdata. Den tilbyder flere avancerede funktioner, som giver dig mulighed for at arbejde mere effektivt med data og få en dybere indsigt i de besøgendes adfærd. Hvis du vil have mere præcis indsigt i dine […]

Adam Cagala Adam Cagala
Data Master v ptagroup, ptagroup
Læs artiklen
Big Data øger e-handelssucces
4 min. læsning

Big Data øger e-handelssucces

Big data er nu afgørende for virksomheder, der søger en fordel. Det er også vigtigt for brands og butikker. Denne enorme del af information kommer fra forskellige kilder. Disse omfatter forskning, onlinetransaktioner og sociale medier. Big data kan antage forskellige former. Det kan være struktureret, halvstruktureret eller ustruktureret. Det er kendt for sine 3 V’er: […]

Læs artiklen
Tilskrivning af sidste klik kommer til kort: Derfor er det tid til at udvikle sig
4 min. læsning

Tilskrivning af sidste klik kommer til kort: Derfor er det tid til at udvikle sig

Den udbredte afhængighed af tilskrivningsmodeller for sidste klik viser sig at være mere og mere utilstrækkelig, især når den er rettet mod yngre, teknologikyndige generationer. Nylige resultater fra Snapchat understreger det presserende behov for et paradigmeskift i målemetoder. Den traditionelle sidste klik-tilgang tegner ofte et ufuldstændigt billede og giver et forkert billede af den sande […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+