2024 Holiday Shopping-trends: Nøgleforventninger og forbrugeradfærd
På grund af en senere start og færre dage i den vigtige julehandelsperiode sammenlignet med 2023 forventes forbrugerne at begynde deres feriekøb tidligere. Dette skift, en afgørende faktor i udviklingen af ferieshoppingtrends og strategier for 2024, er drevet af kundernes ønske om at undgå potentielle forsendelsesforsinkelser i december.
Anbefalede feriedetailstrategier for 2024
- Tilpas dig den komprimerede købstidsramme ved tydeligt at kommunikere leveringsgrænser og leveringstidsestimater både på dit websted og gennem affiliate-/skaberpartnerbeskeder
- Tiltræk tidlige shoppere med overbevisende tilbud og eksklusive rabatter, der kan sammenlignes med Cyber-tilbud
Virkningen af det amerikanske præsidentvalg på julesalget i 2024
Historiske data fra Epsilon viser, at valgår (2016 og 2020) oplevede et fald på 6 % i forbrugersalget fra år til år i valgugen. Den samlede vækst i e-handel i ferier forbliver dog typisk upåvirket.
Strategier til at navigere i valgperioden 2024 i feriemarkedsføring
- Skær igennem politisk annoncestøj ved at samarbejde med affiliate- og influencer-partnere for at promovere forfriskende indhold om dit brand. Fokus på positive budskaber relateret til sund livsstil, værdi og bæredygtighed
- Forbered stærke kampagner efter valget for affiliate- og influencer-partnere for at udnytte den forventede stigning i juleshopping
Håndtering af forbrugernes værdibevidsthed
På trods af forbedret forbrugerstemning vil ferieshoppere fortsat være budgetbevidste og søge rabatter, billige alternativer og innovative måder at spare på.
Værdifokuserede strategier
- Sørg for, at din prissætning og salgsfremmende strategi er konkurrencedygtig, især hvis du er målrettet mod Millennials og ældre generationer.
- I 3. kvartal lancerer og optimerer du partnerskaber med Card-Linked Offer, Loyalty/Rewards og Buy Now, Pay Later (BNPL)-tjenester for at tilbyde kunderne en balance mellem bekvemmelighed og værdi.
Ser fremad: Forberedelse til 2024 ferie-e-handelstendenser
Salesforce har udgivet deres ferieforudsigelser for 2024, der fremhæver økonomiske faktorer, der kan påvirke den globale præstation betydeligt i feriesæsonen. Detailhandlere og marketingfolk bør holde sig informeret om disse forudsigelser for at finjustere deres strategier, når feriesæsonen nærmer sig.
Ved at implementere disse strategier og være på bølgelængde med skiftende forbrugeradfærd kan virksomheder positionere sig til succes i juleshoppingsæsonen 2024.