3 min. læsning

Flere marketingfolk, der bruger AI til at eksperimentere

Den førende leverandør af digitale oplevelsesplatforme Optimizely producerede for nylig nogle interessante data , der viser en bemærkelsesværdig ændring i den britiske marketingscene. Undersøgelsen, der består af 1.000 kunder og 100 marketingeksperter, tydeliggør den stigende accept af automatisering og AI i marketingplaner.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Flere marketingfolk, der bruger AI til at eksperimentere
Kilde: Depositphotos

Bemærkelsesværdigt nok har 65 % af de adspurgte virksomheder allerede inkluderet automatisering og AI i deres A/B-test – og eksperimentprocedurer. Endnu mere bemærkelsesværdigt er det, at næsten halvdelen af disse adoptioner fandt sted sidste år, hvilket indikerer en hurtig stigning i integrationen af kunstig intelligens.

I forventning om 2024 understreger forbløffende 87 % af marketingfolkene det kritiske behov for innovation for at nå deres mål. Ikke desto mindre, da 20 % af de adspurgte klager over deres eksisterende metode, er der plads til udvikling inden for webeksperimenter. Desuden sagde 23 % af de adspurgte, at deres nuværende tilgange mangler sofistikering.

Mange forhindringer forhindrer vellykkede eksperimenter. Øverst i tankerne for 43 % af marketingfolk er budgetbegrænsninger; tæt efterfulgt af ressource-, tids- og opmærksomhedsbegrænsninger, der påvirker 39 %. Utilstrækkelige værktøjer eller teknologi (25 %), afdelingssiloer (25 %) og det lille omfang af eksperimenter (18 %) giver andre vanskeligheder.

Source: Optimizely

På trods af disse udfordringer kan man tydeligt se lovende for automatisering og AI. Bemærkelsesværdigt nok mener 89 % af marketingfolk, at kunstig intelligens er svaret på at overvinde disse forhindringer. Specifikt, selvom 62 % håber, at AI vil forbedre nøjagtigheden, ser 70 %, at det accelererer eksperimenter.

Ser vi fremad, har 48 % af de britiske marketingfolk til hensigt at bruge kunstig intelligens til at producere mere skræddersyet og personligt indhold. Yderligere 41 % ser lovende i at masseproducere overskrifter, grafik og opfordringer til handling ved hjælp af kunstig intelligens. Desuden ønsker 32 % at skabe eksperimentelle hypoteser, og 37 % ønsker at anvende kunstig intelligens til dynamisk trafikallokering mellem testvariationer.

Source: Optimizely

Pressemeddelelsen fra Optimizely fremhæver , hvor transformerende kunstig intelligens kan være inden for marketing:

“Mange virksomheder mangler stadig at finpudse deres eksperimentelle metoder til bedre tilpasning og højere konvertering i et miljø med nøje overvågede virksomhedsbeslutninger i dag. Konvergensen mellem kunstig intelligens og eksperimenter gør det muligt for marketingfolk præcist at identificere indhold, der passer til bestemte kundeprofiler, hvilket muliggør agile ændringer, der forbedrer digitale oplevelser i hidtil uhørt grad.

Dette skiftende terræn understreger den afgørende rolle, kunstig intelligens vil spille i at bestemme retningen for marketing, innovation og personalisering, ikke kun i Storbritannien.

Del artiklen
Lignende artikler
AI-værktøjer til automatisering af markedsføring: En omfattende guide til succes
12 min. læsning

AI-værktøjer til automatisering af markedsføring: En omfattende guide til succes

Automatisering er ikke længere kun til produktion. Den omformer industrier, strømliner processer og revolutionerer marketingstrategier. Hvis du vil holde dig foran konkurrenterne og løfte dit brand til nye højder, er AI-drevet automatisering den game changer, du har brug for. Ellers risikerer du at sakke bagud, mens dine konkurrenter springer fremad. AI-marketingautomatiseringsværktøjer kan forbedre alt fra […]

Daniela Marušková Daniela Marušková
CMO ui42
Læs artiklen
AI i marketing automation
13 min. læsning

AI i marketing automation

AI er ikke længere bare et buzzword; det ændrer den måde, vi tænker, arbejder og fungerer på i det daglige. I dag er AI næsten overalt, og brugerne er meget forskellige i alder. Det hjælper os med at undervise børn i skolen, planlægge en ferie, automatisere gentagne opgaver, skabe personlige kampagner og meget mere! Uanset […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Business Development Manager
Læs artiklen
Transformering af kundeoplevelsen med samtalebaseret AI og automatisering
11 min. læsning

Transformering af kundeoplevelsen med samtalebaseret AI og automatisering

Lyder kunstig intelligens i samtaleform bekendt for dig, eller foretrækker du stadig at interagere med menneskelige agenter? Er tiden kommet til, at vi som kunder kan indgå i samtaler med menneskelignende AI-kundesupport? Forestil dig et velstruktureret team, hvor AI-agenter effektivt eliminerer ventetider, arbejder kontinuerligt uden at gå på kompromis med ydeevnen og viser sig at […]

Matej Hantabal Matej Hantabal
Director, Vox Sapiens
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+