2 min. læsning

Fodboldfeber: Hvordan Euro 2024 driver forbruget i Storbritannien

Nu hvor vi er halvvejs gennem UEFA Euro 2024, gør fodboldfans sig klar til en sommer med sjov og forbrug.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Fodboldfeber: Hvordan Euro 2024 driver forbruget i Storbritannien
Kilde: Depositphotos

En nylig BRC-undersøgelse viste:

  • 13 % af os vil øge vores forbrug af dagligvarer, øl, vin og spiritus.
  • 9% vil være værter for eller deltage i sammenkomster med venner og familie for at se kampene
  • 6 % vil købe et nyt tv eller en ny elektronisk enhed for at følge med i begivenhederne.

Ifølge Kris Hamer, BRC’s politiske direktør, kan “britiske detailhandlere score et hattrick” med dagligvarer, elektronik og officielt merchandise.

En separat undersøgelse foretaget af VoucherCode og GlobalData så på effekten af Euro 2024 på den britiske økonomi. Undersøgelsen viste, at 35,4 millioner af os vil se turneringen hjemmefra, på pubber og restauranter, og at 30,7 millioner vil se mindst én kamp med det engelske hold.

Source: Euronews.com

Rapporten anslår, at Euro 2024 vil tilføre den britiske økonomi 2,75 mia. pund med øget forbrug af mad og drikke, elektronik, souvenirs, madlavning i haven og meget mere. Halvdelen af dette vil være på mad og drikke, £1,67 mia. Når det gælder drikkevarer, er øl den klare vinder med 82 millioner pints, der forventes at blive indtaget under turneringen. Vin og Aperol Spritzes vil også være populære. Turneringen øger ikke kun forbruget i Storbritannien, det gør den også i andre europæiske lande. En undersøgelse fra GfK x NielsenIQ viste, at der blev solgt 110.000 ekstra fjernsyn i Frankrig i år på grund af UEFA Euro og OL i Paris 2024. Efter Tyrkiets kvalifikation til EM har der været en stor stigning i salget af storskærms-tv i landet.

Del artiklen
Lignende artikler
Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller
6 min. læsning

Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller

Her er en opdatering af platformen, som vil ændre, hvordan millioner af mennesker deler videoer. I takt med at Facebook forenkler oprettelsen af videoer, har de netop annonceret, at alle videoer, der uploades til platformen, i de kommende måneder automatisk vil blive til en reel. Det er slut med at vælge mellem formater – det […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget
3 min. læsning

Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget

Microsoft Advertising har netop udsendt sine største opdateringer i månedsvis, hvor de vigtigste problemer, der har frustreret annoncørerne, er blevet løst. Disse ændringer kan endelig gøre platformen til et seriøst alternativ til Google Ads. Fra revideret rapportering til store Performance Max-logikskift og strømlinet import på tværs af platforme – her er, hvad der betyder noget […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+