
En nylig BRC-undersøgelse viste:
- 13 % af os vil øge vores forbrug af dagligvarer, øl, vin og spiritus.
- 9% vil være værter for eller deltage i sammenkomster med venner og familie for at se kampene
- 6 % vil købe et nyt tv eller en ny elektronisk enhed for at følge med i begivenhederne.
Ifølge Kris Hamer, BRC’s politiske direktør, kan “britiske detailhandlere score et hattrick” med dagligvarer, elektronik og officielt merchandise.
En separat undersøgelse foretaget af VoucherCode og GlobalData så på effekten af Euro 2024 på den britiske økonomi. Undersøgelsen viste, at 35,4 millioner af os vil se turneringen hjemmefra, på pubber og restauranter, og at 30,7 millioner vil se mindst én kamp med det engelske hold.

Source: Euronews.com
Rapporten anslår, at Euro 2024 vil tilføre den britiske økonomi 2,75 mia. pund med øget forbrug af mad og drikke, elektronik, souvenirs, madlavning i haven og meget mere. Halvdelen af dette vil være på mad og drikke, £1,67 mia. Når det gælder drikkevarer, er øl den klare vinder med 82 millioner pints, der forventes at blive indtaget under turneringen. Vin og Aperol Spritzes vil også være populære. Turneringen øger ikke kun forbruget i Storbritannien, det gør den også i andre europæiske lande. En undersøgelse fra GfK x NielsenIQ viste, at der blev solgt 110.000 ekstra fjernsyn i Frankrig i år på grund af UEFA Euro og OL i Paris 2024. Efter Tyrkiets kvalifikation til EM har der været en stor stigning i salget af storskærms-tv i landet.