2 min. læsning

Franske SMV’er insisterer på, at deres vækst afhænger af adgang til det indre marked

Franske SMV'er er i stigende grad afhængige af adgang til EU's indre marked for deres økonomiske resultater, og over 86 % siger, at det er afgørende for deres vækst.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Franske SMV’er insisterer på, at deres vækst afhænger af adgang til det indre marked
Kilde: Depositphotos

Det indre marked, der omfatter 99,8 % af virksomhederne, tegner sig for 42 % af Frankrigs BNP-produktion og beskæftiger 52 % af arbejdstagerne i den private sektor. 69 % af de adspurgte SMV’er angav imidlertid forskellige regler i EU-landene som en hindring for deres ekspansion.

85 % af de adspurgte mener, at anvendelse af digitale teknologier kan øge deres salg i denne sektor. En tilpasning og forenkling af politikkerne mellem EU-landene kan frigøre det indre markeds sande potentiale og potentielt resultere i en årlig stigning på 0,6 % i Frankrigs BNP pr. indbygger og skabe 160 000 nye job.

Source: Depositphotos

Digitalisering støtter SMV’ers udvikling og øger eksportkapaciteten, men franske SMV’er halter bagefter deres EU-kolleger med hensyn til indførelse af e-handel. Rapporten indeholder flere anbefalinger til at øge SMV’ernes engagement i det indre marked, herunder prioritering af EU-integration, oprettelse af et fælles momsnummer og omfavnelse af digital mærkning som en levedygtig erstatning for reel mærkning.

Del artiklen
Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+