2 min. læsning

Franske SMV’er insisterer på, at deres vækst afhænger af adgang til det indre marked

Franske SMV'er er i stigende grad afhængige af adgang til EU's indre marked for deres økonomiske resultater, og over 86 % siger, at det er afgørende for deres vækst.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Franske SMV’er insisterer på, at deres vækst afhænger af adgang til det indre marked
Kilde: Depositphotos

Det indre marked, der omfatter 99,8 % af virksomhederne, tegner sig for 42 % af Frankrigs BNP-produktion og beskæftiger 52 % af arbejdstagerne i den private sektor. 69 % af de adspurgte SMV’er angav imidlertid forskellige regler i EU-landene som en hindring for deres ekspansion.

85 % af de adspurgte mener, at anvendelse af digitale teknologier kan øge deres salg i denne sektor. En tilpasning og forenkling af politikkerne mellem EU-landene kan frigøre det indre markeds sande potentiale og potentielt resultere i en årlig stigning på 0,6 % i Frankrigs BNP pr. indbygger og skabe 160 000 nye job.

Source: Depositphotos

Digitalisering støtter SMV’ers udvikling og øger eksportkapaciteten, men franske SMV’er halter bagefter deres EU-kolleger med hensyn til indførelse af e-handel. Rapporten indeholder flere anbefalinger til at øge SMV’ernes engagement i det indre marked, herunder prioritering af EU-integration, oprettelse af et fælles momsnummer og omfavnelse af digital mærkning som en levedygtig erstatning for reel mærkning.

Del artiklen
Lignende artikler
58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data
3 min. læsning

58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data

Detailhandlerne oplever, at selvom kunderne elsker rabatter, er de også bekymrede for deres privatliv, når de deler personlige oplysninger. Ifølge en nylig undersøgelse fra konsulentfirmaet Daemon, der beskæftiger sig med digital transformation, er kampagnetilbud og e-mails med rabatter fortsat et stærkt trækplaster på tværs af generationer; Millennials fører med 67 %, efterfulgt af Baby Boomers […]

Læs artiklen
88% af kunderne vil have omnichannel: 5 vigtige strategier for succes i moderne detailhandel
5 min. læsning

88% af kunderne vil have omnichannel: 5 vigtige strategier for succes i moderne detailhandel

Den seneste årlige Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) -rapport giver ny indsigt i, hvor de nuværende kunders forventninger er på vej hen. Undersøgelsen blev foretaget blandt mere end 8.000 kunder fra lande som USA, Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Canada, Australien og Indien. Hvorfor er omnichannel tidens buzzword? Og hvilke strategier skal brands anvende for at holde […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+