
Under mødet sagde Pichai, at “2025 vil være kritisk”, og understregede det presserende behov for hurtigere udvikling. En følelse af, at det haster, blev understreget af CEO’ens kommentarer, som sagde, at “indsatsen er høj”, når virksomheden forhandler på det halsbrækkende AI-marked. Pichai gav en fair evaluering af Gemini-appens nuværende status, mens han talte om den nyligt udgivne app. Mens han anerkendte applikationens “stærke momentum”, var han åben om de vanskeligheder, der ligger forude.
Han erkendte: “Vi har noget arbejde at gøre i 2025 for at lukke hullet og etablere en lederposition der også”, med henvisning til virksomhedens position i branchen for kunstig intelligens.
Med forskellige grader af succes investerer store teknologivirksomheder i øjeblikket kraftigt i kunstig intelligens, hvilket falder sammen med det strategiske fokus på Gemini.
Googles åbenhed om sine resultater og fejl viser, at den har en realistisk bevidsthed om konkurrencemiljøet.Google positionerer sig til, hvad den ser som en transformativ periode i den teknologiske udvikling, og timingen og præsentationen af mødet – komplet med ferietøj – gav en afslappet baggrund for, hvad der synes at være en af virksomhedens mest betydningsfulde strategiske omdrejninger i de senere år.