2 min. læsning

Googles investeringsplan for AI på 75 milliarder dollars i 2025

I en erklæring fra CEO Sundar Pichai om Alphabets indtjening i 4. kvartal 2024 sagde virksomheden, at den har til hensigt at bruge omkring 75 milliarder dollars i kapitaludgifter i 2025. Det er en betydelig stigning fra de 32,3 mia. dollars, der blev brugt i 2023, og viser, hvordan konkurrencen mellem tech-giganterne om at øge deres AI-kapacitet øges.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Googles investeringsplan for AI på 75 milliarder dollars i 2025
Kilde: Depositphotos

Selvom Alphabet ikke har udtalt, at disse udgifter udelukkende er til AI, tyder det stigende behov for AI-infrastruktur på, at en stor del af dem vil blive brugt til at støtte Googles AI-bestræbelser.

Googles investeringsplan for AI

Indtægterne for hele virksomheden steg med 12 % i forhold til året før til 96,5 milliarder dollars. Indtægterne fra Google Cloud steg med 10 % til 12,0 mia. dollars med vækst i kerneområdet Google Cloud Platform (GCP), AI-infrastruktur og generative AI-løsninger.

Disse forbedringer viser, at virksomhedens AI-investeringer ikke kun understøtter dens innovationer, men også forbedrer dens økonomi.

I investoropkaldet diskuterede Pichai fremtiden for Googles Gemini AI-assistent og antydede, at der vil komme nye oplevelser for brugerne i 2025. Udgivelsen af de nye og forbedrede AI-teknologier, såsom Gemini 2.0 og Project Mariner, er et bevis på Alphabets ambition om at være førende inden for AI.

Den kommende udfordring: Balance mellem vækst og regulering

Virksomheden har dog sine problemer, herunder justitsministeriets forslag om, at Google måske skal afnotere sin Chrome-browsergrund af sin markedsdominans. Alphabet navigerer gennem disse ændringer, og dets enorme udgifter til kapitaludgifter viser, at det er klar til at være en stor virksomhed i det skiftende teknologimiljø. Det er helt tydeligt, at investeringer, innovation og reguleringspres vil være de vigtigste drivkræfter for Googles fremtid og dets AI-strategier.

Del artiklen
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Lignende artikler
Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror
6 min. læsning

Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror

For et par år siden betød lanceringen af en onlinebutik at tilbringe en måned med en udvikler og tabe et par tusinde dollars på forhånd. I dag? Du kan have en fungerende butik oppe på en eftermiddag, og det vil stort set ikke koste dig noget at starte. Hvis du har tænkt på at starte […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år
3 min. læsning

Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år

Pinterest har netop droppet sin Festive Season Edit – en samling af hundredvis af gaveguider, der udelukkende bygger på, hvad millioner af brugere faktisk søger efter og gemmer. Og tallene fortæller nogle ret interessante historier om juleindkøb i 2025. Platformen analyserede søgemønstre, gemmeadfærd og shoppingklik for at skabe 17 kategorier af gaveguider. Dette er ikke […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU