Googles nye sælgerværktøjer forbedrer lagerstyringen
En af de vigtigste tilføjelser til Google Merchant Center er introduktionen af forbedret indsigt i produkttendenser. Disse oversigter giver sælgere mulighed for at identificere og udnytte nye shoppingtendenser ved at fremhæve populære søgeforespørgsler og købsadfærd.
Nye værktøjer giver datadrevne beslutninger
Denne funktion giver virksomheder mulighed for at træffe datadrevne beslutninger om deres lager, hvilket sikrer, at de har produkter med høj efterspørgsel ved hånden.
“Lad os sige, at du er en specialiseret jeansforhandler, der overvejer at aflaste overskydende denimshorts, der ikke har taget fart. Den nye trendindsigt i Merchant Center viser dig måske, at “denimshorts” ikke kun er overraskende populære nu, men at folk faktisk bruger udtrykket “lange denimshorts”, når de søger efter dem. Så i stedet for at trække shortsene ned fra hylden og sætte dem tilbage på lager, kan du nu justere din strategi, så shortsene har en mere fremtrædende plads i kampagner – og selvfølgelig tilføje ‘jorts’ til din produktbeskrivelse,” forklarer Google.
AI-rapportering: En vigtig funktion i Googles nye sælgerværktøjer
Google har besluttet at integrere avancerede AI-funktioner i Merchant Center, hvilket skulle forenkle dataanalysen for brugerne. Sælgere kan nu få adgang til AI-genererede præstationsoversigter for individuelle produkter. Funktionen vil snart blive lanceret, desværre for os, kun til det amerikanske marked.
“Vi vil også bruge kunstig intelligens til at besvare specifikke spørgsmål om dine produktdata ved hjælp af nye tilpassede rapporter. Efter en simpel beskrivelse af den dataanalyse, du gerne vil gennemgå – f.eks. “vis mig mine bedst sælgende kjolers ydeevne” – opretter vi et brugerdefineret datasæt med de svar, du er interesseret i. Dette værktøj bruger generativ AI til at oversætte brugerens anmodning til en brugerdefineret rapport, der fremhæver brugerens egne effektivitetsdata. Det betyder, at du kan springe processen med manuelt at oprette brugerdefinerede rapporter over, når du har brug for mere skræddersyede data.”
Tilgængelighed i butikken
Google automatiserer yderligere processen med at synkronisere produkttilgængeligheden i butikken med Merchant Center. Visionen er at forenkle indkøbsprocessen for forbrugerne og eliminere manuelt arbejde for sælgerne.
Denne opdatering sikrer, at lokale kampagner altid er opdaterede og giver kunderne nøjagtige oplysninger om, hvilke produkter der er tilgængelige i nærheden.
Kundeanskaffelse forbedret via Googles nye sælgerværktøjer
Virksomheder vil især sætte pris på følgende ændring i højsæsonen. Google har udvidet værktøjer til kundeanskaffelse inden for kampagner af typen “Maksimal effektivitet” og søgning. Det bliver nu muligt at sætte specifikke mål for at tiltrække nye kunder, optimere annoncer baseret på avancer og finjustere din tilstedeværelse i søgeresultaterne med større præcision.
Med disse nye sælgerværktøjer sigter Google mod at udstyre virksomheder med alt, hvad de har brug for for at trives i årets travleste shoppingperiode.