
Kvalitet, konsistens og nærhed viser sig at være hjørnestenene i opbygningen af loyalitet. De opvejer endda så attraktive aspekter som rabatter og gode tilbud. Tillid til e-handel overtrumfer alt andet.

Source: Intuit
Hvis du beslutter dig for at give gaver til kunderne, vil det helt sikkert kræve
Folk har en tendens til at give tilbage, hvad de har fået fra andre. De reagerer naturligvis positivt på en gave, selv om de ikke har bedt om den. Forholdet mellem kunden og brandet forbliver stærkt, hvis forbrugeren føler, at der er tale om en udveksling af værdi – at de får noget igen for deres loyale adfærd.
31 % af forbrugerne mener, at det er vigtigt for brands at belønne dem med særlige tilbud og rabatter. 64 % af de 18-34-årige forventer, at brands belønner dem med særlige tilbud og rabatter (sammenlignet med 53 % generelt).
Tillid er ikke en tom frase
Identitet i branding er vigtigt, fordi det afspejler, hvordan brandet identificerer sig med kunden. Forbrugerne foretrækker mærker, der afspejler deres værdier, hvilket hjælper dem med at undgå ubehaget ved at føle en konflikt mellem disse værdier. Folk vil i stigende grad vælge brands, der føles som en afspejling af dem selv.
35 % af forbrugerne siger, at det er vigtigt, at brands får dem til at føle sig godt tilpas. 23 % af de 18-24-årige siger, at det er vigtigt, at brands afspejler deres personlige værdier (sammenlignet med 18 % generelt).
Den omfattende undersøgelse omfattede data fra USA, Canada, Australien og Storbritannien.