2 min. læsning

Hvad er nøglen til brandloyalitet?

I en verden af e-handel i udvikling, hvor hvert eneste klik tæller, er det vigtigt at forstå kompleksiteten i forbrugernes adfærd. Intuits dybdegående rapport, The Science of Loyalty, dykker dybt ned i forbrugernes tankegang og afslører, hvad der ligger bag brandloyalitet.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Hvad er nøglen til brandloyalitet?
Kilde: Depositphotos

Kvalitet, konsistens og nærhed viser sig at være hjørnestenene i opbygningen af loyalitet. De opvejer endda så attraktive aspekter som rabatter og gode tilbud. Tillid til e-handel overtrumfer alt andet.

Source: Intuit

Hvis du beslutter dig for at give gaver til kunderne, vil det helt sikkert kræve

Folk har en tendens til at give tilbage, hvad de har fået fra andre. De reagerer naturligvis positivt på en gave, selv om de ikke har bedt om den. Forholdet mellem kunden og brandet forbliver stærkt, hvis forbrugeren føler, at der er tale om en udveksling af værdi – at de får noget igen for deres loyale adfærd.

31 % af forbrugerne mener, at det er vigtigt for brands at belønne dem med særlige tilbud og rabatter. 64 % af de 18-34-årige forventer, at brands belønner dem med særlige tilbud og rabatter (sammenlignet med 53 % generelt).

Tillid er ikke en tom frase

Identitet i branding er vigtigt, fordi det afspejler, hvordan brandet identificerer sig med kunden. Forbrugerne foretrækker mærker, der afspejler deres værdier, hvilket hjælper dem med at undgå ubehaget ved at føle en konflikt mellem disse værdier. Folk vil i stigende grad vælge brands, der føles som en afspejling af dem selv.

35 % af forbrugerne siger, at det er vigtigt, at brands får dem til at føle sig godt tilpas. 23 % af de 18-24-årige siger, at det er vigtigt, at brands afspejler deres personlige værdier (sammenlignet med 18 % generelt).

Den omfattende undersøgelse omfattede data fra USA, Canada, Australien og Storbritannien.

Del artiklen
Lignende artikler
Hvordan opbygger man brand awareness?
3 min. læsning

Hvordan opbygger man brand awareness?

Effektive strategier for brand awareness kan have en betydelig indvirkning på din virksomheds vækst, kundeloyalitet og overordnede succes. Ved at øge dit brands synlighed tiltrækker du ikke kun nye kunder, men styrker også din position i bevidstheden på eksisterende. Fra at udnytte digitale platforme til at skabe mindeværdige oplevelser, er der mange måder at løfte […]

Læs artiklen
Fremkomsten af direkte til forbruger-mærker (DTC) i Europa
4 min. læsning

Fremkomsten af direkte til forbruger-mærker (DTC) i Europa

I de senere år har Direct-to-Consumer (DTC) mærker vundet betydelig indpas i Europa. Denne forretningsmodel, som involverer brands, der sælger direkte til kunder gennem deres onlinekanaler, omgår effektivt traditionelle detailformidlere som stormagasiner eller markedspladser. Derfor har DTC-brands fundamentalt omformet detaillandskabet ved at fokusere på personlige oplevelser, målrette mod nichemarkeder og opbygge en stærk brandidentitet. Desuden […]

Læs artiklen
Produktsiders indvirkning på e-handelskonverteringsraten
2 min. læsning

Produktsiders indvirkning på e-handelskonverteringsraten

Produktsider udgør grundpillen i online salgstaktik på den moderne digitale markedsplads. Disse sider, der ofte omtales som produktdetaljesider (PDP’er), er der, hvor forbrugerne beslutter, hvad de skal købe vigtigst. Maksimering af indkomsten på desktop- og mobilplatforme afhænger først og fremmest af at optimere disse websteder til både brands og butikker.

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+