2 min. læsning

Hvad er trends inden for omnichannel-marketing i 2025?

I 2025 står onlineforhandlere over for en hidtil uset udfordring: Forbrugernes opmærksomhed er fragmenteret på tværs af utallige applikationer, platforme og enheder. Nylige undersøgelser viser et dramatisk skift i forbrugernes adfærd - lineær tv-sening er faldet til under 50 % af den samlede skærmtid.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Hvad er trends inden for omnichannel-marketing i 2025?
Kilde: Depositphotos

Fremkomsten af omnichannel-marketing

  • 42 % af de medieprofessionelle anser CTV og omnichannel-formater for at have højeste prioritet i 2025.
  • Ved at kombinere CTV med mobilannoncering øges den uopfordrede brand awareness med 67%.
  • Omnichannel forener berøringspunkter til sømløse kunderejser på tværs af platforme

Omnichannel vs. multikanal: De vigtigste forskelle

Omnichannel leverer:

  • En samlet kunderejse på tværs af alle kontaktpunkter
  • Konsekvent kommunikation uanset kanal
  • Personaliserede budskaber baseret på ensartede data
  • Effektiv brug af reklamebudget
omnichannel trends

Source: Tead

Mens multikanal viser stærke resultater:

  • Kampagner, der bruger flere kanaler, opnår 287% højere købsrater sammenlignet med enkeltkanaltilgange
  • Men kanalerne fungerer i siloer
  • Budskaberne varierer mellem kanalerne
  • Data forbliver isoleret efter kanal

Anbefalinger til succes med e-handel

  1. Skab en samlet budskabsstrategi på tværs af alle platforme
  2. Invester i indhold, der er optimeret til hver kanal, og bevar samtidig brandkonsistens
  3. Brug data til kontekstuel personalisering
  4. Spor performance på tværs af berøringspunkter

I 2025 kræver succes, at man bevæger sig ud over tilstedeværelsen på flere kanaler for at skabe sammenhængende brandoplevelser, der giver genlyd på tværs af alle kundeinteraktioner.

Er du klar til den digitale transformation? Få mere indsigt i AI i marketing, kundepersonalisering og medietrends i detailhandlen i vores seneste artikler.👇

Del artiklen
Lignende artikler
Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende
4 min. læsning

Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende

Videoindhold fanger opmærksomheden – det ser vi på stort set alle platforme. Filmruller dominerer på Instagram, Facebook er fuld af videoer, og selv YouTube, som er bygget på videoer, har sine shorts. Og endelig støder vi på dem i e-handel, når vi præsenterer produkter. Forretningsnetværket LinkedIn rapporterede, at antallet af videoseere steg med 36% i […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+