4 min. læsning

Hvordan automatisering og AI vil omforme kundeservice

En undersøgelse fra Zendesk viser, at kundeoplevelsen er ved at ændre sig i stor stil. Ledere tror, at kundeoplevelsen vil blive fuldstændig ændret af automatisering og AI i løbet af de næste tre år. Faktisk tror 80 % af dem, at standard CX ikke længere vil eksistere.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Hvordan automatisering og AI vil omforme kundeservice
Kilde: Depositphotos

Baseret på Zendesks “Future of AI-powered CX”-rapport vil kundeservice sandsynligvis blive slankere, hurtigere og bedre. Automatisering og AI vil være meget vigtige for at strømline processer, gøre situationer mere personlige og håndtere flere kundeinteraktioner. Da AI strømliner processer og garanterer førsteklasses service, vil denne ændring sandsynligvis føre til mindre kundeoplevelsesteams. Faktisk forventer 64 % af brancheeksperterne, at de vil skrumpe. Undersøgelsen bad 1.300 kundeoplevelsesledere fra USA, Australien, Brasilien, Indien, Mexico, Singapore, Spanien og Storbritannien om at udfylde en undersøgelse.

AI formodes at være i centrum for enhver kontakt med en kunde.  Det vil også holde øje med, hvor godt både menneskelige og AI-arbejdere udfører deres arbejde for at sikre, at kunderne får god service. Ledere tror, at AI vil håndtere 80 % af kontakterne. Dette vil frigøre menneskelige agenter til at arbejde på sværere opgaver, mens automatisering og AI bruger data til at tilpasse og forbedre kundeoplevelsen.

Sådan har kundeoplevelsen ændret sig

Eksperter forudser, at kundeserviceinteraktioner vil femdobles, og ledere hævder med sikkerhed, at AI vil opretholde høj servicekvalitet. Denne ændring vil få tingene til at køre mere glat, hjælpe folk med at træffe bedre valg og gøre markedet mere konkurrencedygtigt. Når AI overtager rutineopgaver, vil teams være i stand til at arbejde mere effektivt og holde omkostningerne nede. Dette vil give virksomheder mulighed for at vokse , selvom antallet af kunder, de handler med, stiger.

Source: Depositphotos

Administratorer påtager sig flere opgaver, der er strategiske

Som vigtige vogtere af forretningsprocesser står administratorer over for en stor forandring. De vil i stigende grad være afhængige af AI-copiloter og intelligente værktøjer til at håndtere automatiserede kontakter og foretage AI-baserede forbedringer. Som en del af deres daglige opgaver vil ledere kontrollere kvaliteten af agentinteraktioner i realtid, forbedre automatiseringen, forudsige personalebehov og sætte AI-foreslåede arbejdsgange i værk.

For at forbedre teamets ydeevne skal de lære at bruge “No/Low Code”-værktøjer til automatisering, træffe valg baseret på data og sørge for, at mennesker og AI deler arbejdet, så kunderne er tilfredse. Denne ændring vil give ledere de værktøjer, de har brug for til at gøre strategiske fremskridt og sikre, at processerne kører problemfrit.

AI vil have en stor effekt på kundeoplevelsesteams og ændre agenters, administratorers og lederes job ved at lægge mere vægt på specialiserede færdigheder. De mennesker, der arbejder i kundeservice, vil få mere professionelle opgaver at udføre:

  • De vil lære mere om teknologiske færdigheder og blive bedre til at bruge AI
  • Bløde færdigheder vil blive bedre, og i en samlet ramme vil arbejdet blive udført hurtigere
  • De vil lære mere specialiserede ting, der er dybere

Kundeservicemedarbejdere skal være i stand til at bruge AI-værktøjer, løse komplekse problemer og blive ved med at lære for at give bedre kundeoplevelser og øge deres output og servicekvalitet.

Ledere presser på for AI-integration

Ledere af kundeoplevelsen vil lære meget om, hvilke ideer der virkelig fungerer for kunderne. De vil bruge AI og realtidsdata til at gøre kundeoplevelsen bedre og arbejde sammen på tværs af teams for at holde kunderne sikre. Indsigt fra AI vil hjælpe dem med at komme med nye ideer hurtigt.

De vil bruge AI strategisk, træffe bedre valg og være i stand til at guide deres teams gennem en verden, hvor teknologien altid ændrer sig, og kundernes vaner altid ændrer sig. Efterhånden som erhvervslivet ændrer sig, vil det være vigtigt at følge med de hurtige fremskridt inden for AI-teknologi. For at få succes på lang sigt skal du være fleksibel og klar til ændringer i, hvordan kunderne oplever dig i fremtiden.

Del artiklen
Lignende artikler
Nye værktøjer på YouTube til at beskytte youtubere og brands
3 min. læsning

Nye værktøjer på YouTube til at beskytte youtubere og brands

Nye værktøjer på YouTube revolutionerer indholdsbeskyttelsen. Platformens forsvar mod deepfakes intensiveres, efterhånden som YouTube introducerer innovative funktioner til at beskytte skabere og brands. Disse nye værktøjer på YouTube vil advare brugerne om AI-genereret indhold, der forsøger at piggyback på deres originale kreationer. Denne udvikling åbner nye muligheder for brandbeskyttelse og indholdsforbedring, hvilket markerer et vigtigt […]

Læs artiklen
YouTube afslører ‘Brainstorm with Gemini’: AI-drevet kreativt boost til videoskabere
2 min. læsning

YouTube afslører ‘Brainstorm with Gemini’: AI-drevet kreativt boost til videoskabere

YouTube, Googles videodelingsværktøj, ser på nye tilgange til at støtte indholdsproducenter under deres kreative proces. YouTube debuterede med et begrænset eksperiment kaldet “Brainstorm with Gemini” i en nylig meddelelse på sin Creator Insider-kanal. Denne funktion er designet til at hjælpe producenter med at udtænke ideer til videoer, etablere tiltalende titler og lave visuelt slående miniaturebilleder, […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+