2 min. læsning

Instagram introducerer nye målinger

Instagram fortsætter med at finjustere sine analyseværktøjer for at hjælpe indholdsskabere - og dermed e-handelsmærker - med at maksimere publikums engagement. Platformen har introduceret nye Reels-målinger, som vil gøre det muligt for virksomheder bedre at forstå publikums adfærd og optimere indhold for at opnå maksimal rækkevidde og konvertering.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Instagram introducerer nye målinger
Kilde: Depositphotos

Visningshastighed ankommer

En af de vigtigste opdateringer er View Rate-metrikken, som viser , hvor stor en procentdel af seerne, der har set videoen i mere end tre sekunder. Dette resultat sammenlignes med den gennemsnitlige seeradfærd på tværs af dine andre videoer.

Det hjælper dig med at afgøre, om en bestemt video har fastholdt opmærksomheden bedre eller dårligere end normalt.

Udvikling i antal visninger over tid

En anden vigtig opdatering er Views Over Time, som giver et mere detaljeret kig på, hvordan publikums engagement udvikler sig. Muligheden for at filtrere data mellem følgere og tilfældige profiler, der har set dit indhold, tilføjer endnu et niveau af målgruppesegmentering.

Når man forstår seernes fastholdelsesmønstre, kan brands justere deres budskab og visuelle stil for at opnå bedre resultater.

Nye tips til forbedring af video-performance

Instagram har introduceret en ny sektion med tips til performance i Reels, som giver et hurtigt overblik over, hvordan de enkelte videoer klarer sig. Det skal hjælpe med at identificere, hvilke formater og emner der interesserer publikum mest.

Hvad vil Instagram og dets nye målinger bringe?

Instagram har understreget, at den vigtigste faktor for at øge videoens rækkevidde er den samlede seertid. Jo længere en seer bliver ved videoen, jo bedre vurderer og distribuerer Instagrams algoritme den.

Nu er det tid til at fokusere på at skabe engagerende indhold, der fastholder seernes opmærksomhed så længe som muligt.

Ved at bruge disse opdateringer kan brands identificere de elementer, der får publikum til at blive ved med at se, optimere kreative strategier for at maksimere seertiden og bedre forstå præferencerne hos både følgere og potentielle nye kunder.

Da Instagram i stigende grad favoriserer videoindhold, vil disse nye målinger være afgørende for at øge engagementet og udvide ens publikum eller støtte salget.

Del artiklen
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Lignende artikler
YouTube, TikTok og Instagram tegner sig nu for 60 % af produktopdagelsen
3 min. læsning

YouTube, TikTok og Instagram tegner sig nu for 60 % af produktopdagelsen

Mens virksomheder investerer 90 % af SEO-budgetterne i Google, søger deres kunder faktisk andre steder. En analyse af 1,5 milliarder søgninger foretaget af bureauet Rise at Seven viser, at Google nu kun har en andel på 34,5 % af den samlede søgeaktivitet. Resten? YouTube, TikTok og Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland
4 min. læsning

Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland

Black Friday fortsætter med at tjene som et af de vigtigste benchmarks for detail- og e-handelssektoren. I Grækenland har det udviklet sig fra en nyhed til en veletableret shoppingbegivenhed, der former forbrugernes forventninger og tester onlinebutikkernes operationelle parathed hvert år i november. Dataene for 2024 fremhæver ikke kun, hvordan græske forbrugere handler, men også hvordan […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz