
Kauflands nye strategiske retning
Denne beslutning er en del af et bredere strategisk skift i forbindelse med virksomhedens voksende internationale tilstedeværelse.
“Vi har besluttet at erstatte Fulfillment by Kaufland med nye logistiktjenester inden for grænseoverskridende opfyldelse”, sagde Kaufland. De nye tjenester er designet til bedre at imødekomme de handlendes behov og betingelserne for international e-handel med det formål at fremme en mere bæredygtig global vækst.
Fra FBK til multi-channel fulfillment-system
I stedet for en standardiseret fulfillment-løsning er Kaufland ved at udvikle et fleksibelt modulsystem. Det vil omfatte en automatiseret metode til håndtering af forsendelses- og returlabels samt en multi-channel fulfillment-service. En vigtig nyskabelse i det nye system er dets kapacitet til at behandle ordrer fra eksterne salgskanaler, herunder Kaufland-platformen og sælgernes egne e-handelswebsteder og eksterne markedspladser.
Indvirkning på sælgere og markedet
Afviklingen af tjenesten kan i første omgang medføre en vis forstyrrelse for sælgere, der har været afhængige af FBK. Kauflands nye grænseoverskridende opfyldelsestjenester forventes dog at tilbyde mere fleksibilitet og bedre opfylde behovene for international e-handel. Dette taktiske skift kan gavne detailhandlere ved at øge salget og markedstilstedeværelsen og samtidig forbedre den samlede bæredygtighed og effektivitet af logistikoperationer.
Fremtiden for Kauflands globale markedsplads
Efterhånden som Kaufland udvider sin markedsplads i hele Europa, bliver det nødvendigt at implementere nye logistiktjenester for at understøtte sin vækststrategi. Udviklingen af det modulære system vil give forhandlerne mulighed for at tilpasse deres opfyldelsesmuligheder, hvilket potentielt vil øge antallet af sælgere på platformen. Derudover vil Kauflands evne til at håndtere ordrer fra flere salgskanaler gøre det til en mere konkurrencedygtig aktør på det europæiske e-handelsmarked.