2 min. læsning

Kaufland afvikler FBK og forbereder ny logistikløsning

Den tyske onlinemarkedsplads Kaufland Global Marketplace vil ikke længere tilbyde tjenesten Fulfilled by Kaufland (FBK). Tjenesten vil fortsat være tilgængelig indtil 28. februar 2025, efter at den blev lanceret for et år siden med omfattende planer og rimelige omkostninger. Efter denne dato vil alle varer blive returneret til salgspartnerne uden yderligere omkostninger.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Kaufland afvikler FBK og forbereder ny logistikløsning
Kilde: Depositphotos

Kauflands nye strategiske retning

Denne beslutning er en del af et bredere strategisk skift i forbindelse med virksomhedens voksende internationale tilstedeværelse.

“Vi har besluttet at erstatte Fulfillment by Kaufland med nye logistiktjenester inden for grænseoverskridende opfyldelse”, sagde Kaufland. De nye tjenester er designet til bedre at imødekomme de handlendes behov og betingelserne for international e-handel med det formål at fremme en mere bæredygtig global vækst.

Fra FBK til multi-channel fulfillment-system

I stedet for en standardiseret fulfillment-løsning er Kaufland ved at udvikle et fleksibelt modulsystem. Det vil omfatte en automatiseret metode til håndtering af forsendelses- og returlabels samt en multi-channel fulfillment-service. En vigtig nyskabelse i det nye system er dets kapacitet til at behandle ordrer fra eksterne salgskanaler, herunder Kaufland-platformen og sælgernes egne e-handelswebsteder og eksterne markedspladser.

Indvirkning på sælgere og markedet

Afviklingen af tjenesten kan i første omgang medføre en vis forstyrrelse for sælgere, der har været afhængige af FBK. Kauflands nye grænseoverskridende opfyldelsestjenester forventes dog at tilbyde mere fleksibilitet og bedre opfylde behovene for international e-handel. Dette taktiske skift kan gavne detailhandlere ved at øge salget og markedstilstedeværelsen og samtidig forbedre den samlede bæredygtighed og effektivitet af logistikoperationer.

Fremtiden for Kauflands globale markedsplads

Efterhånden som Kaufland udvider sin markedsplads i hele Europa, bliver det nødvendigt at implementere nye logistiktjenester for at understøtte sin vækststrategi. Udviklingen af det modulære system vil give forhandlerne mulighed for at tilpasse deres opfyldelsesmuligheder, hvilket potentielt vil øge antallet af sælgere på platformen. Derudover vil Kauflands evne til at håndtere ordrer fra flere salgskanaler gøre det til en mere konkurrencedygtig aktør på det europæiske e-handelsmarked.

Del artiklen
Lignende artikler
Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende
4 min. læsning

Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende

Videoindhold fanger opmærksomheden – det ser vi på stort set alle platforme. Filmruller dominerer på Instagram, Facebook er fuld af videoer, og selv YouTube, som er bygget på videoer, har sine shorts. Og endelig støder vi på dem i e-handel, når vi præsenterer produkter. Forretningsnetværket LinkedIn rapporterede, at antallet af videoseere steg med 36% i […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+