
Disse værktøjer giver annoncører mulighed for at skabe billeder af høj kvalitet med tekstprompter i blot nogle få trin. Det giver annoncører mulighed for at oprette originale kampagner med få klik, samtidig med at de har fuld kontrol over de anvendte billeder. Google sikrer gennemsigtighed ved aldrig at skabe identiske billeder og mærke alle AI-genererede billeder.
“Med billedgenereringsværktøjer kan du nu teste nye kreative koncepter mere effektivt – uanset om det drejer sig om at eksperimentere med nye billedtyper eller blot opbygge reklamer fra bunden. Din viden og erfaring er nøglen til at lade Googles AI hjælpe dig med at generere billeder, der er skræddersyet til din virksomheds eller kundes behov”, siger platformen.
Gen-kampagner fokuserer på at skabe efterspørgsel efter produkter eller tjenester. Målet er at tiltrække og engagere potentielle kunder, som kunne være interesserede i det produkt, der tilbydes. Disse kampagner bruger en række visuelt tiltalende annonceformater og vises på Googles vigtigste platforme, såsom YouTube, Discover og Gmail.