2 min. læsning

Lidl tester smartphone-scanningsfunktion i fire butikker

Lidl tester en teknologi, der kan ændre den måde, millioner af briter handler på. Discountgiganten afprøver en funktion, der lader kunderne scanne varer med deres telefoner og gå direkte til selvbetjeningen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Lidl tester smartphone-scanningsfunktion i fire butikker
Kilde: Depositphotos: Photo by krzysztof12

Lidl planlægger at tilføje selvscanning til sin Lidl Plus-app, så kunderne kan scanne varer, mens de handler, og betale ved selvbetjeningen. Funktionen lanceres med et forsøg med venner og familie i september i fire butikker. En bredere udrulning følger næste år, hvis testen går godt. Kunderne kan scanne produkter, mens de handler, følge forbruget i realtid og se besparelser blive akkumuleret. Betaling sker via eksisterende selvbetjeningsautomater med den samme app.

Ryan McDonnell, Lidl GB’s administrerende direktør , sagde i Retail Gazette: “Uanset om kunderne foretrækker den traditionelle kasse, selvbetjening eller selvscanning, så har de hos Lidl altid kontrol over, hvordan de handler.

Opdateringen bygger på Lidls eksisterende app, som allerede håndterer loyalitetsbelønninger og digitale kuponer. Tilføjelsen af selvscanning betyder, at kunderne ikke behøver at downloade separate apps eller lære nye systemer at kende. Andre detailhandlere har indført lignende funktioner. Tescos “Scan as you Shop” og Sainsburys “SmartShop ” lader kunderne springe den traditionelle kasse over ved at scanne varerne på deres telefon. Forsøget i september vil vise, om Lidl-kunderne ønsker denne bekvemmelighed. Hvis det lykkes, kan det fremskynde udrulningen i 2025 til flere butikker i hele Storbritannien.

Del artiklen
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Lignende artikler
Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror
6 min. læsning

Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror

For et par år siden betød lanceringen af en onlinebutik at tilbringe en måned med en udvikler og tabe et par tusinde dollars på forhånd. I dag? Du kan have en fungerende butik oppe på en eftermiddag, og det vil stort set ikke koste dig noget at starte. Hvis du har tænkt på at starte […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år
3 min. læsning

Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år

Pinterest har netop droppet sin Festive Season Edit – en samling af hundredvis af gaveguider, der udelukkende bygger på, hvad millioner af brugere faktisk søger efter og gemmer. Og tallene fortæller nogle ret interessante historier om juleindkøb i 2025. Platformen analyserede søgemønstre, gemmeadfærd og shoppingklik for at skabe 17 kategorier af gaveguider. Dette er ikke […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU