
Tråden
I takt med at det korte videoformat vinder frem på tværs af sociale netværk (og ikke kun der), er LinkedIn i gang med at afprøve The Wire-programmet. Det giver marketingfolk mulighed for at promovere videoannoncer i feedet sammen med indhold fra pålidelige profiler. De første deltagere i programmet omfatter store udgivere som Barron’s, Bloomberg og The Wall Street Journal.
“Da 75 % af de voksne i USA bruger op til to timer om dagen på at se kort video, og antallet af videoer, der uploades til LinkedIn, vokser med 45 % i forhold til året før, tester vi et nyt initiativ, der giver dig mulighed for at promovere videoannoncer i feedet sammen med pålideligt indhold fra udgivere”, skriver Lindsey Edwards, LinkedIns vicedirektør for produktstyring
.
Kunstig intelligens får et løft
LinkedIn udvider sin Accelerate-pakke med AI-baserede værktøjer. Det har vist sig, at det dramatisk forbedrer effektiviteten og omkostningseffektiviteten af kampagner. De nye funktioner omfatter:
- Microsoft Designer-integration: Dette værktøj hjælper marketingfolk med at skabe og tilpasse engagerende reklamer ved at tilbyde flere designmuligheder, der kan skræddersys til et brands specifikke behov.
- Avanceret målretning: Markedsførere kan nu forfine kampagnemålretningen ved at integrere deres egne data med data fra LinkedIn-platformen og udelukke specifikke virksomheder eller tredjepartslister.
- AI-marketingassistent: Denne assistent hjælper med at guide kampagneoprettelse og giver indsigt og anbefalinger til at forbedre annoncepræstationen.
AI-genererede kampagner
Et betydeligt antal B2B-marketingfolk (66 %) bruger allerede generativ AI i deres arbejde. LinkedIns Accelerate-platform integrerer yderligere AI for at strømline kampagneoprettelse og -styring. Nøglefunktionerne omfatter:
- Kreativ tilpasning: Microsoft Designer hjælper med at skabe og tilpasse annoncer baseret på brugerinput.
- Bedre brug af data: Markedsførere kan kombinere deres egne kundedata med LinkedIn-data for bedre at målrette potentielle købere.
- Samtaleassistent.
Med
i succesen med nye annonceformater som Live Event Ads og Thought Leader Ads fortsætter LinkedIn med at innovere måder, hvorpå marketingfolk kan nå ud til og engagere deres målgrupper. Platformen er designet til at hjælpe B2B-marketingfolk med at skabe overbevisende kampagner, der skaber samtaler og opbygger tillid hos køberne.