3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier - hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Meta AI ruller ud i Europa
Kilde: Depositphotos

Hvorfor det er vigtigt for e-handel

Denne udvidelse udgør både en udfordring og en mulighed for onlineforhandlere. Forbrugernes adfærd og forventninger kan i høj grad blive påvirket af Meta AI’s integration med Facebook, Instagram, WhatsApp og Messenger – platforme, som mange virksomheder i øjeblikket bruger til kundeengagement.

700 millioner mennesker på verdensplan bruger allerede et værktøj, der kan søge efter produkter, besvare spørgsmål og indsamle oplysninger uden at forlade deres messaging-apps, og detailhandlere skal være opmærksomme

.

Funktioner, der er vigtige for onlinesælgere

Chatfunktionalitet på seks sprog er det første skridt i den europæiske udrulning. Via et blåt cirkelikon i deres beskedapps vil brugerne kunne få adgang til Meta AI, som vil gøre det muligt for dem at:

  • Bede om produktanbefalinger direkte i appen
  • Undersøge købsbeslutninger uden at forlade samtaler
  • Kalde Meta AI ind i gruppechats ved hjælp af “@MetaAI” til fælles indkøbsbeslutninger
  • Opdage indhold, herunder produktrelaterede indlæg og reels

Fordi Meta AI kan hente relevante indlæg baseret på brugerforespørgsler, kan funktionen til indholdsopdagelse være særlig vigtig for detailhandlere, der investerer i organisk markedsføring på sociale medier.

Forberedelse af din virksomhed

Selvom den fulde effekt stadig er ukendt, bør nogle af de online marketingfolk begynde at overveje nogle få taktikker:

  • Gør indhold på sociale medier mere AI-opdageligt – klare produktbeskrivelser og kategoriske hashtags kan hjælpe Meta AI med atfinde dine tilbud, når det er relevant.
  • Overvåg kundeserviceforespørgsler – kunder kan begynde at foretage fejlfinding med Meta AI, før de kommer i kontakt med dit supportpersonale, hvilket kan ændre den type forespørgsler, der besvares af menneskelige agenter.
  • Overvej gruppeshoppingoplevelser – med Meta AI’s gruppechatfunktionalitet kan fælles indkøb blive mere almindeligt – noget, som detailhandlere kan udnytte med grupperabatter eller henvisningsprogrammer.

Ifølge Meta er denne lancering “det første skridt” til at introducere yderligere AI-funktioner i Europa. Funktioner, der i øjeblikket tilbydes i USA, som personalisering og mere kreative værktøjer, kan blive de næste.

E-handelsvirksomheder har en begrænset mængde tid til at forstå og tilpasse sig skiftende forbrugervaner, før de bliver indgroede, når europæiske forbrugere begynder at eksperimentere med dette værktøj. Kunderne kan opleve, at deres engagement og konverteringsrater forbedres betydeligt, hvis disse nye interaktionsmønstre bliver indarbejdet i deres digitale strategi.

Del artiklen
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Lignende artikler
TikTok-salget af dagligvarer steg med 120% i år
3 min. læsning

TikTok-salget af dagligvarer steg med 120% i år

Der er sket noget vildt på TikTok på det seneste. Lidl, det tyske discountsupermarked, har smidt begrænsede produkter på TikTok Shop, og de bliver udsolgt hurtigere end nogensinde. Deres Dubai-chokoladebarer – dem med pistaciefyld, som alle er besatte af – solgte 72 barer hvert sekund og blev udsolgt på 90 minutter. Til almindelige priser. Ingen […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU