
Vigtige opdateringer
- Udvidet adgang til omnichannel-annoncer for at understøtte salg online og i fysiske butikker
- Nye anvendelser af generativ AI til detailhandel, herunder virtuel prøvning og baggrundsgenerering til katalogannoncer
- Test afen forenklet checkout-oplevelse for butiksannoncer i USA og på udvalgte internationale markeder
- Introduktion af annoncer i Facebook-notifikationer
Omnichannel-annoncer for alle
Meta udvider globalt adgangen til omnichannel-annoncer, som vil være tilgængelige til sommer. Disse annoncer giver annoncører mulighed for at guide kunder til de nærmeste butikker med tilgængelige produkter og fremhæve rabatter, der motiverer til besøg i fysiske butikker. Ifølge Metas data oplevede annoncører, der brugte omnichannel-annoncer, 15 % lavere omkostninger til kundeopkøb(CPA) og 12 % højere afkast af annonceudgifter (ROAS).
Craig Brommer, CMO hos American Eagle, udtalte: “Annoncer er en vigtig del af vores marketingstrategi for at nå ud til yngre målgrupper og øge salget online og i vores mere end 800 butikker. Med omnichannel-annoncer var vi i stand til at opnå et 48% højere omnichannel-afkast på annonceudgifter med vores kernemålgruppe – 18-24-årige kunder.”
Meta introducerer nye værktøjer: Forbedringer til e-handel
Meta introducerer også opdateringer af værktøjer til onlinesalg:
- Forenklet checkout-oplevelse for butiksannoncer – testning begynder i år, så kunderne kan gennemføre deres køb på annoncørens websted efter at have opbygget deres indkøbskurv i en butik. Testen starter i Australien og Taiwan.
- Kombination af Partnership-annoncer og Advantage+-katalogannoncer – gør det muligt at bruge creator-indhold i katalogannoncer.
- Ny optimering til visning af yderligere produkter – annoncesystemet kan vise andre relevante produkter fra kataloget. I tests oplevede annoncørerne en gennemsnitlig stigning på 14 % i ROAS. Den britiske detailhandler Boden opnåede en stigning på 23 % i ROAS, og Dexter i Latinamerika oplevede et fald på 25 % i konverteringsomkostningerne.

Source: Socialmediatoday.com
Nye muligheder med generativ AI
Meta udvider brugen af generativ AI til detailhandlen:
- Virtuel prøvning af tøj på digitale modeller
- Generering af baggrund til katalogannoncer
- Mere personlig tekstgenerering til annoncetekster
Nye formater og placeringer
I foråret vil Meta begynde at teste annoncer i Facebook-meddelelser, hvilket giver annoncører et nyt rum til at nå ud til kunder og tilskynde til gentagne besøg. Yderligere opdateringer omfatter:
- Muligheden for at anmode om en e-mail, før man deler kampagnekoder i annoncer
- Global tilgængelighed af webstedslinks i annoncer på Instagram
Nissan testede webstedslinks for at lede kunder til køretøjsinformation i Europa og registrerede en stigning på 39 % i landingssidevisninger og en stigning på 19 % i kvalificerede webstedsbesøg.