2 min. læsning

Meta samarbejder med eBay: En ny æra for Facebook Marketplace

Meta indgår partnerskab med eBay. Dette banebrydende partnerskab vil gøre det muligt for Facebook Marketplace at vise eBay-lister direkte, rapporterer CNBC. Dette strategiske træk kommer som svar på Europa-Kommissionens beslutning i november om at give Meta en bøde på 797 millioner euro for at have overtrådt EU's antitrustregler.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Meta samarbejder med eBay: En ny æra for Facebook Marketplace
Kilde: Depositphotos

USA, Frankrig og Tyskland er de tre hovedmarkeder, hvor den nye integration først vil blive testet. Mens brugerne gennemfører deres transaktioner på eBay-platformen, vil de have mulighed for at gennemse eBay-lister direkte i Facebook Marketplace-miljøet. Denne handling markerer en væsentlig ændring i Metas tilgang i forsøget på at opfylde EU’s juridiske forpligtelser.

I sin afgørelse hævdede Europa-Kommissionen, at Meta ved at forbinde Facebook Marketplace med sin primære Facebook-platform misbrugte sin magt og på uretfærdig vis udkonkurrerede konkurrenterne. Kommissionen bemærkede også, at konkurrerende onlineannoncenetværk blev udsat for urimelige handelsbetingelser

af

Meta.

Dette samarbejde repræsenterer et stort vendepunkt for eBay. Med en stigning på 9 % nåede virksomhedens aktier det højeste niveau siden november 2021. Partnerskabet kan forbedre eBays evne til at konkurrere med markedslederne Temu, Amazon og Walmart. Jamie Iannone, CEO for eBay, ser samarbejdet som en chance for at øge sælgernes synlighed og styrke kundeloyaliteten. Meta arbejder aktivt på at få løsninger på plads for at overholde de lovgivningsmæssige krav, selv om de appellerer Europa-Kommissionens beslutning. I 2023 indgik Meta og Amazon et lignende samarbejde, som gjorde det muligt for brugerne at købe produkter direkte i Facebook-appen. Denne handling markerer en væsentlig ændring i dynamikken på onlinemarkedspladser og kan være begyndelsen på et nyt samarbejdsmønster mellem store teknologivirksomheder som reaktion på det lovgivningsmæssige pres.

Del artiklen
Lignende artikler
Online markedspladser vs. e-butikker: Hvem vinder i den globale e-handel?
3 min. læsning

Online markedspladser vs. e-butikker: Hvem vinder i den globale e-handel?

E-handelsbranchen står over for et grundlæggende spørgsmål om markedspladser vs. e-butikker – hvilken forretningsmodel giver de bedste resultater. De seneste statistikker fra den velkendte analysevirksomhed ECDB giver et klart svar: Onlinemarkedspladser overhaler traditionelle onlinebutikker, og denne tendens ser ud til at blive mere og mere tydelig.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Praktisk deltagervejledning til Balkan Ecommerce Summit i næste uge
3 min. læsning

Praktisk deltagervejledning til Balkan Ecommerce Summit i næste uge

Det længe ventede Balkan Ecommerce Summit 2025 er kun få dage væk og vil forvandle Sofia til Balkanregionens e-handelscentrum den 29.-30. april 2025 i Arena Sofia. Mens begivenheden nærmer sig, giver denne deltagervejledning til Balkan Ecommerce Summit alt, hvad du har brug for at vide for at få mest muligt ud af denne førende samling […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Instagram lancerer Edits: Hvad tilbyder dette nye videoredigeringsværktøj?
3 min. læsning

Instagram lancerer Edits: Hvad tilbyder dette nye videoredigeringsværktøj?

Instagram har officielt afsløret Edits – sit eget videoredigeringsprogram. Det vil især blive værdsat af indholdsskabere og små brands, der ønsker at skalere deres videoproduktion. Det er et direkte svar på det populære CapCut-værktøj, som hører under ByteDance. Hvordan adskiller disse applikationer sig fra hinanden, og hvilket potentiale har de for e-handel?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+