
De har brugt automatisering og kunstig intelligens til at udtænke outfits baseret på deres gammeldags “batwing”-logo og farverne på deres nye Razr-telefoner. Seks farver, seks telefoner og en hel masse “hvad pokker ser vi på?” De har lavet denne korte 30 sekunder lange video, hvor computergenererede modeller spankulerer rundt i disse AI-designede outfits.
“Med denne dristige kampagne positionerer Motorola sig ikke kun som teknologileder, men også som et modeikon
,” hedder det i
Det hele er en teamindsats med det franske bureau Heaven. Men her kommer det bedste – de har fået nogle virkelige influencere @dressingleloo og @thedwardsad til at lave en video med outfits, der matcher de forskellige farver i den nye telefonserie. fik os dog til at tænke. Kommer vi til at se dette Automation- og AI-modeshow, hver gang der kommer en ny telefon? Og hvad med influencere? Det sker allerede langsomt – nogle gange er det svært at se, om det er en rigtig influencer eller en AI-skabelse, man ser. Er vi på vej mod en verden, hvor AI-influencere konkurrerer direkte med rigtige influencere? Linjerne bliver mere og mere slørede, og det er både fascinerende og lidt foruroligende.
Vi ved ikke, om det er genialt eller vanvittigt, men Motorola har i hvert fald fået folk til at snakke. Og det handler ikke kun om telefoner – det kan også blive stort for e-handel. Forestil dig at surfe rundt i en onlinebutik og se AI-genererede modeller iført tøj, der matcher den gadget, du overvejer at købe. Eller virtuelle prøver, hvor du kan se, hvordan en telefon ser ud i forhold til din stil, før du køber den.
Hvad synes du om det? Er dette fremtiden for salg af telefoner og måske endda andre produkter online, eller har de mistet grebet? Uanset hvad, så ryster det i hvert fald posen på den digitale markedsplads.