Og mangfoldig er også præsentationen bragt af LinkedIn i samarbejde med MAGNA Media Trials. Nyere forskning fra disse virksomheder taler om nøglefaktorer, der påvirker succes i B2B-annoncering. I et frit tilgængeligt dokument på 22 sider giver det oplysninger om resultaterne af kampagner på LinkedIn. Hvordan gør man det?
Videoannoncer klarer sig bedre end andre formater
Det viser sig, at videoannoncer på LinkedIn er særligt effektive. Sammenlignet med andre typer annoncer genererer de højere engagement på tværs af nøgletal. Bannerannoncer opnår også gode resultater, men video er fortsat det foretrukne format for bedre resultater.
Klarhed i budskabet og kreativitet går hånd i hånd
I B2B lægger folk i beslutningstagende positioner vægt på klare og ligefremme budskaber i annoncer. Selvom kreativitet er vigtig, bør det primære mål være klarhed, så budskabet vækker genklang hos et professionelt publikum.
Selvom klart formulerede budskaber er vigtige, hævder undersøgelsen, at B2B-publikum stadig sætter pris på kreativt og engagerende indhold. De fleste nuværende kampagner lykkes dog ikke i denne henseende, hvilket peger på en betydelig mulighed for brands, der kan kombinere kreativitet med et klart budskab.
Humoristisk indhold lever ofte ikke op til forventningerne i B2B-kampagner. Hvis du overvejer at bruge humor, er det vigtigt at teste dine budskaber grundigt med målgruppen for at undgå potentielle faldgruber.
Humor er som salt – pas på doseringen.
For e-handelsprofessionelle tyder undersøgelsen på, at det at kombinere kreativitet med et klart, kortfattet budskab i videoformat kan være en vellykket strategi inden for B2B-annoncering. Fokuser på at levere et budskab, der vil vække genklang hos målgruppen. For at skille dig ud på det nuværende marked, prøv at finde en balance mellem kreativitet og professionalisme.