2 min. læsning

Øger engagement i lignende indhold virkelig rækkevidden på Instagram?

Instagram-chef Adam Mosseri afslørede to overraskende tips til at forbedre rækkevidden, som kan hjælpe e-handelsmærker med at få mere synlighed uden ekstra investeringer.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Øger engagement i lignende indhold virkelig rækkevidden på Instagram?
Kilde: Depositphotos — Photo by AndrewLozovyi

Edits-appen får et algoritmisk boost

Meta giver i øjeblikket videoer, der er oprettet i Edits-appen, en rækkeviddefordel gennem særlig algoritmisk støtte. Mosseri forklarede baggrunden for dette boost:“Indtil videre hjælper Edits en lille smule med rækkevidden. Det er ikke noget, der kommer til at eksistere for evigt. Man skal ikke bare bruge Edits til at forsøge at sende indhold videre; det kan vi tjekke for. Men vi prøver at bootstrappe appen, og vi har også fundet ud af, at det at forudsige, om du vil trykke på knappen ‘Rediger’ eller ej, er noget, vi kan tilføje til rangordningen.”Dette boost fungerer, fordi Instagram kan identificere brugere, der er interesserede i redigeringsværktøjer, og viser dem lignende indhold oftere.

Myten om engagement er aflivet

Mosseris andet tip afliver en udbredt myte i e-handelsmiljøer. Brands tvinger ofte sig selv til kun at interagere med indhold, der ligner deres produkter, i håb om at øge rækkevidden.“En myte, jeg lærte for nylig om Instagram, er, at man skal interagere med indhold, der ligner det, man skaber, for at maksimere sin rækkevidde. Det er bestemt ikke tilfældet,” siger Mosseri

.Instagram bruger ikke dine personlige seervaner som signaler for at distribuere dit indhold

. Algoritmen inddeler ikke emnebaseret engagement i grupper.

Praktisk betydning for e-handel

For onlinebutikker betyder det større frihed i indholdsstrategien. Social media managers kan fokusere på at skabe indhold, som deres kunder elsker, i stedet for at tvinge dem til at interagere med konkurrenternes profiler. Mosseri råder:“Engager dig gerne i det indhold, du elsker, og prøv så at skabe indhold, som dine følgere elsker.”

Del artiklen
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Lignende artikler
Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror
6 min. læsning

Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror

For et par år siden betød lanceringen af en onlinebutik at tilbringe en måned med en udvikler og tabe et par tusinde dollars på forhånd. I dag? Du kan have en fungerende butik oppe på en eftermiddag, og det vil stort set ikke koste dig noget at starte. Hvis du har tænkt på at starte […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år
3 min. læsning

Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år

Pinterest har netop droppet sin Festive Season Edit – en samling af hundredvis af gaveguider, der udelukkende bygger på, hvad millioner af brugere faktisk søger efter og gemmer. Og tallene fortæller nogle ret interessante historier om juleindkøb i 2025. Platformen analyserede søgemønstre, gemmeadfærd og shoppingklik for at skabe 17 kategorier af gaveguider. Dette er ikke […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU