2 min. læsning

Om 5 år vil Open Banking være mere populært end kryptovaluta og BNPL

Nylige undersøgelser fra emerchantpay viser, at kort fortsat vil være den mest populære betalingsmetode om 5 år (22 % af de adspurgte), men open banking vil være nummer to (19 % af de britiske forbrugere vil vælge det om 5 år).

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Om 5 år vil Open Banking være mere populært end kryptovaluta og BNPL
Kilde: Depositphotos

En undersøgelse blandt over 2.000 britiske forbrugere ser på forbrugernes nuværende holdninger og præferencer i forhold til open banking. 22 % af de adspurgte gik ind for kort, og open banking kom ind på en tæt andenplads. Det anslås, at 19 % af de britiske forbrugere vil vælge det inden for 5 år. Open Banking er den praksis, der giver tredjeparter (f.eks. fintech-applikationer) adgang til finansielle kundedata fra banker via API’er. Det betyder, at kunderne sikkert kan dele deres finansielle oplysninger med andre banker eller autoriserede finansielle organisationer som f.eks. betalingsudbydere, långivere og forsikringsselskaber.

Source: emerchantpay

Selvom udtrykket Open Banking ikke giver genlyd i samfundet, viste undersøgelsen, at da definitionen blev forklaret for respondenterne, bekræftede 45 % af de britiske respondenter, at de havde brugt det. Når

man ser på de britiske forbrugeres købsintentioner, sagde 42 % af respondenterne, at de sandsynligvis ville bruge Open Banking til betalinger i butikker, mens 37 % sagde, at de sandsynligvis ville bruge det til onlinebetalinger. Derudover sagde de britiske forbrugere, der primært ville bruge Open Banking til digitale køb, at de ville bruge det til online detailkøb (44%), efterfulgt af betaling af forsyningsselskaber (36%), flybilletter (30%), hoteller (34%) og online abonnementstjenester (25%). Dette placerer Open Banking foran andre betalingsmetoder som manuelle bankoverførsler (13%), kryptovalutaer (7%) og køb nu, betal senere (14%), ifølge undersøgelsen. 42% af forbrugerne sagde, at de ville bruge Open Banking til fremtidige køb, hvis det understøttede mobil- og onlinebetalinger direkte fra deres bankkonto. Diagrammet nedenfor viser forbrugere, der planlægger at bruge Open Banking oftere i de næste fem år, fordelt på alder.

Diagrammet nedenfor viser forbrugere, der planlægger at bruge Open Banking oftere i de næste fem år, fordelt på alder.

Source: emerchantpay

Del artiklen
Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+