2 min. læsning

Onlineforbrug i Storbritannien stiger kraftigt, når sport former indkøbsvaner – E-handel

Ifølge en aktuel Consumer Insights-analyse fra AliExpress har britiske online detailtendenser ændret sig betydeligt, og sportsbegivenheder påvirker for det meste købsadfærden.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Onlineforbrug i Storbritannien stiger kraftigt, når sport former indkøbsvaner – E-handel
Kilde: Depositphotos

Ifølge meningsmålingen foretaget i adskillige europæiske lande bruger britiske forbrugere mere tid og penge online, end de nogensinde har gjort. Briterne brugte i gennemsnit næsten fem timer om ugen på at gennemse varer på internettet; millennials (i alderen 35-44) fører an; Næsten 56 % af deres køb blev foretaget online.

Fascinerende nok ændrede forbrugeradfærden sig i takt med sommersporten i 2024. Mens 40 % af de adspurgte mente, at onlinekøb havde gjort sport mere tilgængeligt i år, sagde over en tredjedel af de adspurgte, at atletiske begivenheder påvirkede deres modevalg.

De øverste udgiftskategorier ændrede sig; Dagligvarer og drikkevarer indtog scenen og overgik tøj i ranglisten. Briter, der køber festvarer for at nyde, mens de ser atletiske begivenheder, krediteres denne ændring. Over en tremåneders periode viste det gennemsnitlige internetforbrug sig at være noget bemærkelsesværdigt 600 £.

Med over halvdelen af de britiske forbrugere, der indrømmer at bruge disse websteder, er onlinemarkederne stadig ved at få fart. Nøgleelementer, der driver denne tendens, nævnes som bekvemmelighed, konkurrencedygtige omkostninger og stort udvalg af produkter.

Med tre fjerdedele af de adspurgte, der sagde, at det at dyrke sport hjælper deres mentale sundhed, understregede undersøgelsen også de gode effekter af sport på sociale kontakter og mental velvære.

Det er indlysende , efterhånden som onlinekøb udvikler sig, at eksterne begivenheder som store sportsbegivenheder i høj grad kan påvirke kundernes adfærd og udgiftsmønstre. I den dynamiske verden af e-handel skal detailhandlere og markeder begge forblive smidige for at opfylde disse skiftende behov.

Del artiklen
Lignende artikler
Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller
6 min. læsning

Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller

Her er en opdatering af platformen, som vil ændre, hvordan millioner af mennesker deler videoer. I takt med at Facebook forenkler oprettelsen af videoer, har de netop annonceret, at alle videoer, der uploades til platformen, i de kommende måneder automatisk vil blive til en reel. Det er slut med at vælge mellem formater – det […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget
3 min. læsning

Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget

Microsoft Advertising har netop udsendt sine største opdateringer i månedsvis, hvor de vigtigste problemer, der har frustreret annoncørerne, er blevet løst. Disse ændringer kan endelig gøre platformen til et seriøst alternativ til Google Ads. Fra revideret rapportering til store Performance Max-logikskift og strømlinet import på tværs af platforme – her er, hvad der betyder noget […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+