2 min. læsning

Onlineforbrug i Storbritannien stiger kraftigt, når sport former indkøbsvaner – E-handel

Ifølge en aktuel Consumer Insights-analyse fra AliExpress har britiske online detailtendenser ændret sig betydeligt, og sportsbegivenheder påvirker for det meste købsadfærden.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Onlineforbrug i Storbritannien stiger kraftigt, når sport former indkøbsvaner – E-handel
Kilde: Depositphotos

Ifølge meningsmålingen foretaget i adskillige europæiske lande bruger britiske forbrugere mere tid og penge online, end de nogensinde har gjort. Briterne brugte i gennemsnit næsten fem timer om ugen på at gennemse varer på internettet; millennials (i alderen 35-44) fører an; Næsten 56 % af deres køb blev foretaget online.

Fascinerende nok ændrede forbrugeradfærden sig i takt med sommersporten i 2024. Mens 40 % af de adspurgte mente, at onlinekøb havde gjort sport mere tilgængeligt i år, sagde over en tredjedel af de adspurgte, at atletiske begivenheder påvirkede deres modevalg.

De øverste udgiftskategorier ændrede sig; Dagligvarer og drikkevarer indtog scenen og overgik tøj i ranglisten. Briter, der køber festvarer for at nyde, mens de ser atletiske begivenheder, krediteres denne ændring. Over en tremåneders periode viste det gennemsnitlige internetforbrug sig at være noget bemærkelsesværdigt 600 £.

Med over halvdelen af de britiske forbrugere, der indrømmer at bruge disse websteder, er onlinemarkederne stadig ved at få fart. Nøgleelementer, der driver denne tendens, nævnes som bekvemmelighed, konkurrencedygtige omkostninger og stort udvalg af produkter.

Med tre fjerdedele af de adspurgte, der sagde, at det at dyrke sport hjælper deres mentale sundhed, understregede undersøgelsen også de gode effekter af sport på sociale kontakter og mental velvære.

Det er indlysende , efterhånden som onlinekøb udvikler sig, at eksterne begivenheder som store sportsbegivenheder i høj grad kan påvirke kundernes adfærd og udgiftsmønstre. I den dynamiske verden af e-handel skal detailhandlere og markeder begge forblive smidige for at opfylde disse skiftende behov.

Del artiklen
Lignende artikler
58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data
3 min. læsning

58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data

Detailhandlerne oplever, at selvom kunderne elsker rabatter, er de også bekymrede for deres privatliv, når de deler personlige oplysninger. Ifølge en nylig undersøgelse fra konsulentfirmaet Daemon, der beskæftiger sig med digital transformation, er kampagnetilbud og e-mails med rabatter fortsat et stærkt trækplaster på tværs af generationer; Millennials fører med 67 %, efterfulgt af Baby Boomers […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+