2 min. læsning

Onlineforbrug i Storbritannien stiger kraftigt, når sport former indkøbsvaner – E-handel

Ifølge en aktuel Consumer Insights-analyse fra AliExpress har britiske online detailtendenser ændret sig betydeligt, og sportsbegivenheder påvirker for det meste købsadfærden.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Onlineforbrug i Storbritannien stiger kraftigt, når sport former indkøbsvaner – E-handel
Kilde: Depositphotos

Ifølge meningsmålingen foretaget i adskillige europæiske lande bruger britiske forbrugere mere tid og penge online, end de nogensinde har gjort. Briterne brugte i gennemsnit næsten fem timer om ugen på at gennemse varer på internettet; millennials (i alderen 35-44) fører an; Næsten 56 % af deres køb blev foretaget online.

Fascinerende nok ændrede forbrugeradfærden sig i takt med sommersporten i 2024. Mens 40 % af de adspurgte mente, at onlinekøb havde gjort sport mere tilgængeligt i år, sagde over en tredjedel af de adspurgte, at atletiske begivenheder påvirkede deres modevalg.

De øverste udgiftskategorier ændrede sig; Dagligvarer og drikkevarer indtog scenen og overgik tøj i ranglisten. Briter, der køber festvarer for at nyde, mens de ser atletiske begivenheder, krediteres denne ændring. Over en tremåneders periode viste det gennemsnitlige internetforbrug sig at være noget bemærkelsesværdigt 600 £.

Med over halvdelen af de britiske forbrugere, der indrømmer at bruge disse websteder, er onlinemarkederne stadig ved at få fart. Nøgleelementer, der driver denne tendens, nævnes som bekvemmelighed, konkurrencedygtige omkostninger og stort udvalg af produkter.

Med tre fjerdedele af de adspurgte, der sagde, at det at dyrke sport hjælper deres mentale sundhed, understregede undersøgelsen også de gode effekter af sport på sociale kontakter og mental velvære.

Det er indlysende , efterhånden som onlinekøb udvikler sig, at eksterne begivenheder som store sportsbegivenheder i høj grad kan påvirke kundernes adfærd og udgiftsmønstre. I den dynamiske verden af e-handel skal detailhandlere og markeder begge forblive smidige for at opfylde disse skiftende behov.

Del artiklen
Lignende artikler
Det polske e-handelsmarked: vækst og tendenser
2 min. læsning

Det polske e-handelsmarked: vækst og tendenser

Den polske e-handelssektor udviser imponerende modstandsdygtighed og vækst, selv midt i økonomiske udfordringer. Denne ekspansion er drevet af udviklende forbrugerpræferencer, stigningen i mobilshopping og øget markedskonkurrence. I denne artikel vil du undersøge, hvordan disse faktorer former branchen, med fremskrivninger for fremtidig vækst, nye tendenser som mobilhandel og e-dagligvarer og de vigtigste teknologiske investeringer, der er […]

Læs artiklen
Tysk handlingsplan for e-handel: Udjævning af de digitale spilleregler
2 min. læsning

Tysk handlingsplan for e-handel: Udjævning af de digitale spilleregler

Den tyske regering tager afgørende skridt med en ny tysk handlingsplan for e-handel for at udjævne den digitale markedsplads. Med vicekansler Robert Habeck i spidsen har dette initiativ til formål at sikre fair konkurrence mellem europæiske onlineforhandlere og asiatiske giganter som Shein og Temu. Den tyske handlingsplan for e-handel reagerer på disse platformes voksende popularitet, […]

Læs artiklen
Facebook Leads Social Commerce: Platformstendenser inden for Social Shopping
6 min. læsning

Facebook Leads Social Commerce: Platformstendenser inden for Social Shopping

På trods af den voksende entusiasme og betydelige investeringer i shopping på sociale medier (Social Commerce) på tværs af vestlige markeder, har denne innovative blanding af sociale netværk og e-handel endnu ikke opnået den rungende succes, som brancheeksperter og platformsudviklere oprindeligt forventede. Konceptet med at købe produkter direkte via sociale medieplatforme er blevet mødt med […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+