2 min. læsning

Op til 91% af kunderne nægter at handle med irriterende mærker

Annoncer, der afbryder forbrugerens browsing- eller købsrejse, reducerer engagementet. Det har vist sig, at virksomheder mister konverterings- og salgsmuligheder som følge heraf.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Op til 91% af kunderne nægter at handle med irriterende mærker
Kilde: Depositphotos

WunderKIND Ads-undersøgelsen blev udført på et udsnit af 1.000 digitalt aktive kunder. Ifølge resultaterne mener op til 70 % af de adspurgte, at annoncører ikke respekterer deres digitale oplevelse, og yderligere 95 % sagde, at deres opfattelse af indhold bliver afbrudt af annoncer. Ni ud af ti (92 %) shoppere føler, at annoncer bliver mere påtrængende, og op til 91 % af shopperne køber ikke engang fra et brand, hvis annoncer de finder distraherende. Mere end to tredjedele (68 %) af de forbrugere, der deltog i Wunderkinds undersøgelse, ville være mere tilbøjelige til at engagere sig i en annonce, hvis de var helt uengagerede i indholdet. 60 % foretrækker dog først at se reklamer, når de er færdige med at engagere sig i indholdet på hjemmesiden.

Er annonceblokering den nye standard?

Bulbshares næste undersøgelse fokuserede på Generation Z. Den rapporterer, at påtrængende reklamer tvinger 99 % af forbrugerne i denne demografiske gruppe til ofte at springe reklamer over, mens næsten to tredjedele (63 %) af online-shopperne bruger adblockere til helt at undgå online-reklamer. Det handler ikke kun om en dårligere kundeoplevelse. Forbrugerne bliver så irriterede, at de afbryder deres søgning og køb. De forårsager også lavere engagement og konverteringsrater, hvilket begrænser annoncernes effektivitet og reducerer markedsføringens ROI og afkastet af annonceudgifterne betydeligt.

Undersøgelsen kaster også lys over marketingfolk

Wunderkind kiggede også på marketingchefer. De gennemførte undersøgelsen med en stikprøve på hundrede CMO’ er i 2023. Ifølge rapporten mener 50 % af de adspurgte, at digital annoncering ikke øger brandloyaliteten, og 44 % sagde, at deres onlineannoncering ikke skaber nok salg. Amy Pearce, reklamechef hos Wunderkind International, opsummerede:

“Reklamer opfattes ofte på en negativ måde. Men sandheden er, at når reklamer vises på det rigtige tidspunkt, til den rigtige bruger, på den rigtige – og ofte mere organiske – måde, er forbrugerne glade og villige til at engagere sig på en meningsfuld måde. Ligesom detailhandlere og brands fokuserer på at personalisere shoppingoplevelsen, er brands nødt til at overveje, hvordan og hvornår reklamer bedst vises til forbrugerne for at skabe brugercentrerede reklameoplevelser, der skaber engagement og konverteringer, der genererer ROI”.

Del artiklen
Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+