2 min. læsning

A/B-test

A/B-test er et værktøj, der bruges til at forbedre konverteringsraten i en onlinebutik. Det involverer at forberede to versioner af en side, hver med et forskelligt design og modificeret på forskellige måder, for at se, hvilken der er mest effektiv. En af disse versioner vises for den ene gruppe besøgende og den anden for den anden. Resultatet evalueres derefter i henhold til det tilsigtede mål, dvs. konverteringsraten. Det kan for eksempel være udfyldelse af en formular eller selve køb af produkter. De kan måles ved hjælp af forskellige værktøjer, såsom Google Analytics.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

 

A/B-testning, også kendt som split-test, er en metode til at sammenligne to versioner af en webside, e-mail eller andet digitalt indhold for at afgøre, hvilken der klarer sig bedst. Ved tilfældigt at opdele besøgende på webstedet eller e-mail-modtagere i to grupper giver A/B-test marketingfolk mulighed for at teste effektiviteten af forskellige designelementer, såsom overskrifter, billeder og opfordringer til handling.

Vigtige begreber:

  • Split-test: En metode til at sammenligne to versioner af et digitalt indhold for at afgøre, hvilken der klarer sig bedst.
  • Konverteringsrate: Procentdelen af brugere, der gennemfører en ønsket handling, såsom at foretage et køb eller udfylde en formular.
  • Kontrolgruppe: Den gruppe af brugere, der ikke vises for den nye version af indholdet, og som bruges som udgangspunkt for sammenligning.
  • Behandlingsgruppe: Den gruppe af brugere, der eksponeres for den nye version af indholdet.

Eksempel: En marketingmedarbejder ønsker at teste, om en ny overskrift vil forbedre konverteringsraten på deres websted. De opretter to versioner af hjemmesiden: Version A med den gamle overskrift og Version B med den nye overskrift. Ved tilfældigt at opdele besøgende på webstedet i to grupper kan de sammenligne ydeevnen for hver version og afgøre, hvilken der klarer sig bedst.

Del artiklen
Lignende artikler
Online markedspladser vs. e-butikker: Hvem vinder i den globale e-handel?
3 min. læsning

Online markedspladser vs. e-butikker: Hvem vinder i den globale e-handel?

E-handelsbranchen står over for et grundlæggende spørgsmål om markedspladser vs. e-butikker – hvilken forretningsmodel giver de bedste resultater. De seneste statistikker fra den velkendte analysevirksomhed ECDB giver et klart svar: Onlinemarkedspladser overhaler traditionelle onlinebutikker, og denne tendens ser ud til at blive mere og mere tydelig.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
At navigere i betalingsudfordringer i global e-handel
27 min. læsning

At navigere i betalingsudfordringer i global e-handel

Vi fortsætter vores udforskning af betalingsbehandling fra sidste uge og dykker nu dybere ned i de udfordringer, købmænd står over for, når de skalerer betalingsoperationer globalt. Betalingslandskabet kræver strategisk navigation, lige fra tekniske integrationer og forhindringer for overholdelse af regler til håndtering af svindel og regionale præferencer. Denne artikel udforsker betalingsudfordringernes skjulte kompleksitet, hvordan banker […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io
Læs artiklen
Praktisk deltagervejledning til Balkan Ecommerce Summit i næste uge
3 min. læsning

Praktisk deltagervejledning til Balkan Ecommerce Summit i næste uge

Det længe ventede Balkan Ecommerce Summit 2025 er kun få dage væk og vil forvandle Sofia til Balkanregionens e-handelscentrum den 29.-30. april 2025 i Arena Sofia. Mens begivenheden nærmer sig, giver denne deltagervejledning til Balkan Ecommerce Summit alt, hvad du har brug for at vide for at få mest muligt ud af denne førende samling […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+