Afvisningsprocent er andelen af personer, der forlader et websted efter at have læst kun én side uden at interagere eller gå til yderligere websteder. Det viser, hvor interessant og relevant den første side er for de besøgendes krav og forventninger. Mange gange betyder en høj afvisningsprocent, at besøgende ikke var interesserede nok til at blive i nærheden eller ikke fandt det, de søgte. For at forbedre brugeroplevelsen, optimere indhold og tilskynde brugerne til at blive længere eller udforske dybere ind på webstedet – alt sammen med det ultimative mål at øge det samlede engagement og konverteringsraten – undersøger marketingfolk og webmastere afvisningsprocenter.
Fire teenagere anholdt for cyberangreb, der kostede M&S 300 millioner pund
Politiet har anholdt fire personer i alderen 17-20 år i forbindelse med ødelæggende cyberangreb, der tvang store britiske detailhandlere i knæ. De mistænkte står over for anklager om bl.a. afpresning, hvidvaskning af penge og deltagelse i organiseret kriminalitet.