Afvisningsprocent er andelen af personer, der forlader et websted efter at have læst kun én side uden at interagere eller gå til yderligere websteder. Det viser, hvor interessant og relevant den første side er for de besøgendes krav og forventninger. Mange gange betyder en høj afvisningsprocent, at besøgende ikke var interesserede nok til at blive i nærheden eller ikke fandt det, de søgte. For at forbedre brugeroplevelsen, optimere indhold og tilskynde brugerne til at blive længere eller udforske dybere ind på webstedet – alt sammen med det ultimative mål at øge det samlede engagement og konverteringsraten – undersøger marketingfolk og webmastere afvisningsprocenter.
Ny forskning afslører: 47% af kunderne starter nu deres rejse på markedspladser
Marketplace Shopping Behaviour Report 2025 er baseret på forskning udført af Sapio Research i oktober 2024. Den omfattede 4.500 onlineshoppere fra fem lande: Frankrig, Tyskland, Holland, Storbritannien og USA. Dataene blev indsamlet via et online spørgeskema og fokuserede udelukkende på kundeadfærd på markedspladser, herunder lokale platforme, sociale salgskanaler, specialiserede markedspladser og rabatplatforme. Resultatet er et […]