1 min. læsning

Blokering af annoncer

Annonceblokering er software, der blokerer annoncer i din browser. Det kan installeres som en browserudvidelse. Det kan registrere og blokere reklamer, mens du surfer på websteder. For eksempel kan det blokere bannerannoncer eller pop-ups eller forskellige animationer eller videoer. En af de mest populære software er AdBlock Plus, som kan installeres på forskellige browsere.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

 

Annonceblokkere bruger forskellige teknikker til at identificere og blokere annoncer, herunder DNS-filtrering, JavaScript-manipulation og indholdsfiltrering.

Vigtige begreber:

  • Adware: Software, der viser reklamer på en brugers enhed.
  • Pop-up-blokering: Et softwareværktøj, der forhindrer uønskede pop-up-vinduer i at dukke op.
  • Malware: Skadelig software, der kan skade en brugers enhed.
  • Indholdsfiltrering: En teknik, der bruges af annonceblokkere til at identificere og blokere specifikt indhold, såsom annoncer.

Eksempel: En bruger ønsker at undgå at blive sporet af annoncører og ønsker at blokere annoncer fra at blive indlæst på deres yndlingswebsted. De installerer en annonceblokering i deres browser, som filtrerer annoncerne fra og giver dem mulighed for at se hjemmesiden uden afbrydelser.

Del artiklen
Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+