1 min. læsning

Hvad er Content ID på YouTube?

Content ID på YouTube er et digitalt fingeraftrykssystem, der er udviklet af YouTube for at hjælpe indholdsskabere og ophavsretsindehavere med at administrere og beskytte deres immaterielle rettigheder på platformen. Content ID på YouTube er: 1.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

Content ID på YouTube er et digitalt fingeraftrykssystem, der er udviklet af YouTube for at hjælpe indholdsskabere og ophavsretsindehavere med at administrere og beskytte deres immaterielle rettigheder på platformen.

Content ID på YouTube er:

1. Et automatiseret system til administration af ophavsret
2. Lanceret i 2007 af YouTube
3. Designet til at identificere og administrere ophavsretligt beskyttet indhold

Sådan fungerer det:

  • Indholdsejere indsender deres originale indhold til YouTube
  • YouTube opretter et digitalt fingeraftryk af dette indhold
  • Systemet scanner derefter alle uploadede videoer mod denne database med fingeraftryk
  • Hvis der findes et match, afhænger den handling, der foretages, af ophavsretsejerens valgte politik (bloker, tjener penge eller spor)



Content ID hjælper youtubere og ophavsretsindehavere med at:

  • Registrer automatisk brug af deres indhold på YouTube
  • Vælg, hvordan deres indhold skal håndteres, når det findes
  • Tjen penge på uautoriserede uploads af deres indhold
  • Få indsigt i, hvordan deres indhold bliver brugt

Dette system er blevet et afgørende værktøj til ophavsretsbeskyttelse og indtægtsgenerering af indhold på YouTube siden introduktionen.

 

Del artiklen
Lignende artikler
Ny forskning afslører: 47% af kunderne starter nu deres rejse på markedspladser
4 min. læsning

Ny forskning afslører: 47% af kunderne starter nu deres rejse på markedspladser

Marketplace Shopping Behaviour Report 2025 er baseret på forskning udført af Sapio Research i oktober 2024. Den omfattede 4.500 onlineshoppere fra fem lande: Frankrig, Tyskland, Holland, Storbritannien og USA. Dataene blev indsamlet via et online spørgeskema og fokuserede udelukkende på kundeadfærd på markedspladser, herunder lokale platforme, sociale salgskanaler, specialiserede markedspladser og rabatplatforme. Resultatet er et […]

Læs artiklen
Tendenser inden for mobil markedsføring: 64% stigning i konverteringer markerer 2024’s digitale transformation
4 min. læsning

Tendenser inden for mobil markedsføring: 64% stigning i konverteringer markerer 2024’s digitale transformation

Ifølge AppsFlyers seneste rapport nåede mobilmarkedsføring en historisk milepæl på 65 milliarder dollars i 2024, da både tendenser inden for mobilappsmarkedsføring og forbrugeradfærd gennemgår dramatiske skift. Fra en 64% stigning i konverteringsrater til banebrydende deep linking-strategier giver dette års mobile marketingtrends hidtil usete muligheder. Denne analyse af AppsFlyers data afslører de vigtigste tendenser, der forandrer, […]

Læs artiklen
Instagram afslører strategiske prioriteter for 2025
3 min. læsning

Instagram afslører strategiske prioriteter for 2025

Efter en uge med metapolitiske ændringer og ophedede debatter om acceptabel tale afslører Instagram sine strategiske prioriteter. CEO Adam Mosseri skitserer platformens ambitiøse vision for 2025 med stort fokus på nye kreative værktøjer og forbedrede brugerforbindelser.

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+