Gennemsnitlig tid på webstedet er som et stopur for webstedsengagement. Den fortæller dig, hvor længe besøgende i gennemsnit bliver hængende og udforsker dine websider under et enkelt besøg. Denne måling giver dig et indblik i, hvor fængslende dit indhold er, og hvor godt dit websted fastholder de besøgendes opmærksomhed. En højere gennemsnitlig tid på webstedet betyder normalt, at besøgende finder det, de har brug for, og nyder deres ophold, mens en kortere tid kan signalere plads til forbedring af brugeroplevelsen eller indholdsrelevansen. Det er en afgørende målestok for webmastere og marketingfolk til at finjustere deres strategier, forbedre engagementet og i sidste ende skabe en mere tilfredsstillende onlineoplevelse for besøgende.
Online markedspladser vs. e-butikker: Hvem vinder i den globale e-handel?
E-handelsbranchen står over for et grundlæggende spørgsmål om markedspladser vs. e-butikker – hvilken forretningsmodel giver de bedste resultater. De seneste statistikker fra den velkendte analysevirksomhed ECDB giver et klart svar: Onlinemarkedspladser overhaler traditionelle onlinebutikker, og denne tendens ser ud til at blive mere og mere tydelig.