En metrik, der hjælper med at evaluere effektiviteten af reklamekampagnerne ved at bestemme annonceudgifterne i forhold til det salg, der er opnået gennem disse annoncer i procent.Formel: ACoS = (annonceudgifter/salgsindtægter) × 100Nøglepunkter:-En lav ACoS er altid bedre end en høj, da den viser kampagnens effektivitet. -Bruges hovedsageligt i Amazon- og andre markedspladsannoncer. -Bruges til at bestemme reklamekampagnernes rentabilitet. -Den kan dog ikke bruges alene til at bestemme virksomhedens faktiske rentabilitet, fordi den ikke inkluderer andre omkostninger.Eksempel: Hvis du bruger $20 på annoncer og skaber $100 i salg, er din ACoS 20 %.Forretningsanvendelse: Til at hjælpe med at identificere den bedste budtaktik, finde de mest effektive søgeord og ændre kampagnebudgettet for at få mest muligt ud af annonceudgifterne.Relaterede målinger: ROAS (Return on Ad Spend) er det modsatte af ACoS (ROAS = salgsindtægter ÷ annonceudgifter).
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]