En metrik, der hjælper med at evaluere effektiviteten af reklamekampagnerne ved at bestemme annonceudgifterne i forhold til det salg, der er opnået gennem disse annoncer i procent.Formel: ACoS = (annonceudgifter/salgsindtægter) × 100Nøglepunkter:-En lav ACoS er altid bedre end en høj, da den viser kampagnens effektivitet. -Bruges hovedsageligt i Amazon- og andre markedspladsannoncer. -Bruges til at bestemme reklamekampagnernes rentabilitet. -Den kan dog ikke bruges alene til at bestemme virksomhedens faktiske rentabilitet, fordi den ikke inkluderer andre omkostninger.Eksempel: Hvis du bruger $20 på annoncer og skaber $100 i salg, er din ACoS 20 %.Forretningsanvendelse: Til at hjælpe med at identificere den bedste budtaktik, finde de mest effektive søgeord og ændre kampagnebudgettet for at få mest muligt ud af annonceudgifterne.Relaterede målinger: ROAS (Return on Ad Spend) er det modsatte af ACoS (ROAS = salgsindtægter ÷ annonceudgifter).
YouTube, TikTok og Instagram tegner sig nu for 60 % af produktopdagelsen
Mens virksomheder investerer 90 % af SEO-budgetterne i Google, søger deres kunder faktisk andre steder. En analyse af 1,5 milliarder søgninger foretaget af bureauet Rise at Seven viser, at Google nu kun har en andel på 34,5 % af den samlede søgeaktivitet. Resten? YouTube, TikTok og Instagram.