En metrik, der hjælper med at evaluere effektiviteten af reklamekampagnerne ved at bestemme annonceudgifterne i forhold til det salg, der er opnået gennem disse annoncer i procent.Formel: ACoS = (annonceudgifter/salgsindtægter) × 100Nøglepunkter:-En lav ACoS er altid bedre end en høj, da den viser kampagnens effektivitet. -Bruges hovedsageligt i Amazon- og andre markedspladsannoncer. -Bruges til at bestemme reklamekampagnernes rentabilitet. -Den kan dog ikke bruges alene til at bestemme virksomhedens faktiske rentabilitet, fordi den ikke inkluderer andre omkostninger.Eksempel: Hvis du bruger $20 på annoncer og skaber $100 i salg, er din ACoS 20 %.Forretningsanvendelse: Til at hjælpe med at identificere den bedste budtaktik, finde de mest effektive søgeord og ændre kampagnebudgettet for at få mest muligt ud af annonceudgifterne.Relaterede målinger: ROAS (Return on Ad Spend) er det modsatte af ACoS (ROAS = salgsindtægter ÷ annonceudgifter).
Lidl tester smartphone-scanningsfunktion i fire butikker
Lidl tester en teknologi, der kan ændre den måde, millioner af briter handler på. Discountgiganten afprøver en funktion, der lader kunderne scanne varer med deres telefoner og gå direkte til selvbetjeningen.