Provisionsmodel, hvor affiliates får en procentdel af salgsbeløbet. Dette er den mest almindelige kompensationsstruktur for affiliates, der direkte belønner partnere for at skabe faktiske indtægter. Provisionssatsen varierer typisk baseret på produktkategori, prispunkt og fortjenstmargen. Forhandlerne nyder godt af en minimal risiko, da betaling kun sker efter bekræftet salg. For affiliates giver PPS mulighed for højere indtjening på premium-produkter og tilbagevendende køb. Denne model fungerer særligt godt for e-handel, abonnementstjenester og digitale produkter, hvor transaktionsværdier og konverteringsstier kan spores tydeligt.
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]