1 min. læsning

Hvad er CPG?

Udtrykket CPG står for Consumer Packaged Goods. Det refererer til forbrugsvarer – det vil sige produkter, der forbruges hurtigt og kræver regelmæssigt køb.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

Udtrykket CPG står for Consumer Packaged Goods. Det refererer til forbrugsvarer – det vil sige produkter, der forbruges hurtigt og kræver regelmæssigt køb. Det er almindelige forbrugerprodukter, der emballeres og normalt sælges i detailforretninger, supermarkeder eller onlinebutikker.

Typiske eksempler på CPG-produkter er fødevarer (f.eks. korn, drikkevarer, mejeriprodukter), kosmetik og personlig pleje (f.eks. sæbe, shampoo, deodoranter), husholdningsartikler (f.eks. rengøringsmidler, papirprodukter), håndkøbsmedicin (f.eks. vitaminer, smertestillende midler)…

Hovedtræk ved CPG’er er, at det er produkter, som kunderne skal købe regelmæssigt. I modsætning til længerevarende produkter som elektronik eller møbler har CPG-produkter en kortere levetid og er relativt billige.

Udtrykket forveksles ofte med FMCG. CPG er et bredere begreb og omfatter alle forbrugsvarer, uanset om det er forbrugsvarer i hurtig omsætning (FMCG) eller langsommere forbrugsvarer – såsom kosmetik eller husholdningsartikler med længere levetid. Den største forskel er, at FMCG fokuserer på produkter i hurtig bevægelse, mens CPG inkluderer langsommere sælgende produkter.

Del artiklen
Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+