1 min. læsning

Hvad er CPG?

Udtrykket CPG står for Consumer Packaged Goods. Det refererer til forbrugsvarer – det vil sige produkter, der forbruges hurtigt og kræver regelmæssigt køb.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

Udtrykket CPG står for Consumer Packaged Goods. Det refererer til forbrugsvarer – det vil sige produkter, der forbruges hurtigt og kræver regelmæssigt køb. Det er almindelige forbrugerprodukter, der emballeres og normalt sælges i detailforretninger, supermarkeder eller onlinebutikker.

Typiske eksempler på CPG-produkter er fødevarer (f.eks. korn, drikkevarer, mejeriprodukter), kosmetik og personlig pleje (f.eks. sæbe, shampoo, deodoranter), husholdningsartikler (f.eks. rengøringsmidler, papirprodukter), håndkøbsmedicin (f.eks. vitaminer, smertestillende midler)…

Hovedtræk ved CPG’er er, at det er produkter, som kunderne skal købe regelmæssigt. I modsætning til længerevarende produkter som elektronik eller møbler har CPG-produkter en kortere levetid og er relativt billige.

Udtrykket forveksles ofte med FMCG. CPG er et bredere begreb og omfatter alle forbrugsvarer, uanset om det er forbrugsvarer i hurtig omsætning (FMCG) eller langsommere forbrugsvarer – såsom kosmetik eller husholdningsartikler med længere levetid. Den største forskel er, at FMCG fokuserer på produkter i hurtig bevægelse, mens CPG inkluderer langsommere sælgende produkter.

Del artiklen
Lignende artikler
Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller
6 min. læsning

Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller

Her er en opdatering af platformen, som vil ændre, hvordan millioner af mennesker deler videoer. I takt med at Facebook forenkler oprettelsen af videoer, har de netop annonceret, at alle videoer, der uploades til platformen, i de kommende måneder automatisk vil blive til en reel. Det er slut med at vælge mellem formater – det […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget
3 min. læsning

Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget

Microsoft Advertising har netop udsendt sine største opdateringer i månedsvis, hvor de vigtigste problemer, der har frustreret annoncørerne, er blevet løst. Disse ændringer kan endelig gøre platformen til et seriøst alternativ til Google Ads. Fra revideret rapportering til store Performance Max-logikskift og strømlinet import på tværs af platforme – her er, hvad der betyder noget […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+