Digital PR? Det er som traditionel PR’s sejere, teknologikyndige fætter. I stedet for at skælde ud på smarte begivenheder, taler vi om online buzz og internetberømmelse. Tænk bloggere, ikke reklametavler. Sociale medier mavens i stedet for tv-spots.
Det handler om at få dit brand ud i internettets vilde vesten. Du er nødt til at være overalt – Twitter, Instagram, you name it. Og glem ikke disse influencers – de er som digital mund-til-mund på steroider.
Men det handler ikke kun om at være højlydt. Du skal også være smart. SEO-tricks, viralt indhold, hele lortet. Det handler om at få Google til at elske dig lige så meget, som dine kunder gør.
Og lad os se det i øjnene, i denne tid, hvis du ikke er online, kan du lige så godt være usynlig. Digital PR er den måde, hvorpå du sikrer, at dit brand ikke går tabt i internettets tomrum.
Så ja, det er PR for internetalderen. Mindre champagne og kaviar, flere klik og delinger. Det er den verden, vi lever i nu.