1 min. læsning

Hvad er H1 / H2 / H3?

HTML-overskriftstags (H1, H2, H3) bruges til at strukturere indhold og definere informationshierarkiet på en webside:H1 Tag: Hovedoverskriften på en webside Bruges typisk én gang pr. side til den primære titel Største og mest fremtrædende overskrift H2-tag: Underoverskrifter, der opdeler hovedindholdet i sektioner Bruges til større emner på siden Næststørste overskriftsstørrelse H3-tag: Under-underoverskrifter, der bruges til […]

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

HTML-overskriftstags (H1, H2, H3) bruges til at strukturere indhold og definere informationshierarkiet på en webside::

  • Hovedoverskriften på en webside
  • Bruges typisk én gang pr. side til den primære titel
  • Største og mest fremtrædende overskrift

:

  • Underoverskrifter, der opdeler hovedindholdet i sektioner
  • Bruges til større emner på siden
  • Næststørste overskriftsstørrelse

:

  • Under-underoverskrifter, der bruges til underafsnit under H2-overskrifter
  • Giver yderligere organisering af indholdet
  • Tredje største overskriftsstørrelse

Overskrifts-tags er vigtige for:

  • Strukturering af indhold for bedre læsbarhed
  • Forbedre SEO ved at hjælpe søgemaskiner med at forstå sidens indhold
  • Forbedre tilgængeligheden for brugere med skærmlæsere

Når du bruger overskrifts-tags:

  • Oprethold et logisk hierarki (H1 > H2 > H3)
  • Brug dem til egentlige overskrifter, ikke til at style tekst
  • Begræns brugen af H1 til én gang pr. side i de fleste tilfælde

Korrekt brug af overskriftstags hjælper med at skabe velorganiseret, let navigerbart webindhold.

Del artiklen
Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+